4:e advent....

Oj jag glömde skriva om våran 4:e advent igår. Vi hade lilla julafton hemma hos min mamma och I. Mysigt var det. God mat och trevligt sällskap. Mammas jansson, alltså jag säger bara det, hon gör den bästa janssonsfrästelsen som finns. Men eftersom jag kör viktväktarna så fick det bli en liten portion. Sen var det mammas underbara vitlöksströmming och romströmming, även där tog jag en mindre portion än vad jag brukar göra. Sen var det revbensspjällen, mmm, så gott. Men jag hoppade över köttbullarna, prinskorven, rödbetssalladen och ägghalvorna med räkor och majonäs. Sen hade mamma gjort en super fräsch sallad som var underbart god, med blodapelsin i. Den fyllde jag ut med :)




Idag bär det av till viktväktarna i Tumba för vägning och möte. Jag tror nog att vågen kommer stå still denna veckan, för jag har inte riktigt skött mig. Jag har stressat lite för mycket och det har blivit lite för många snabbmåltider bestående av mackor. Men skärpning nu. Visst nu kommer julen med allt vad det innebär, men det innebär också mindre stress och mera lagad mat för min del. Jag ska försöka undvika bakverken som vi kommer bli bjudna på och godiset som eventuellt kommer kokas. Men det finns en buffert på 49 points i veckan, så jag kan faktiskt unna mig lite och sen ska jag ta mig en riktigt lång och skön promenad varje dag nu under julledigheten, så då kan jag promenera in några flera points.




foto: Erika Heidling
Jul | |
Upp