Denna morgon...

Imorse hade vi en helt tvärtom morgon mot igår. Alla var på bra humör och kom upp ordentlig, kan det kanske bero på att det är sista dagen innan jullovet idag... Eller kanske för att jag gick upp lite tidigare och tände ljus i köket och dukade fram frukosten och satte igång kaffebryggaren innan alla andra hade kommit upp, så dom kom upp till ett trevligt varmt kök. Om jag bara orkade fixa så varje morgon :) men det gör jag tyvärr inte, för vissa mornar vill min onda kropp bara ligga kvar under täcket och försvinna bort från allt vad smärta heter.
Det känns i alla fall väldigt bra idag eftersom morgonen började så bra. Tänk vad en morgon kan göra med en. En hel dag kan bli förstörd om morgonen har gått åt pipan, men en hel dag kan också känna mysig och bra om morgonen har varit bra och lugn.

Nu ska jag iväg in till stan och kika på de sista julklapparna och hämta lite medicin på apoteket. Sen blir det nog en lång promenad inne i stan för att kolla allt julpynt, tror jag.

Jag hoppas att ni också får en fin och trevlig dag idag.

Familj | |
Upp