Idag....

Idag har jag fixardag här hemma, tvättar och viker tvätt, dammsuger och bakar bullar och har precis vispat ihop pannkakssmeten som vi ska ha efter middagens soppa (eller okej jag ska inte ha pannkakor men dom andra) så nu får den stå i kylen och dra till sig lite, det blir så mycket lättare att grädda pannkakorna då om den får stå en stund. Kanelbullar ska det bli idag tror jag om jag inte får för mig att riva ned mandelmassa i bullarna för då blir det väl "Mandelbullar" eller vad man nu ska kalla dom för. Jag ska i alla fall fylla frysen med bullar så att vi har nu runt advent och så, och visst kommer det bli lussebullar också, men det gjorde vi ju i helgen så nu behövs lite andra bullar. Alltid skönt att ha bullar i frysen om det kommer fikagäster. Jag vet att det inte är så smart att baka bullar när man kör med viktväktarna, men bullar hör inte riktigt till mitt matproblem, jag kan låta bullarna vara. Mitt största matproblem är nog mackor och godis....

Nej nu ringde köksklockan så nu ska här knådas och kavlas och fixas. Vi hörs senare.

Familj | |
Upp