Räkna ut points på ett recept?....

Är det någon som vet hur man räknar ut points på ett recept som inte är från viktväktarna?
Jag gjorde som sagt en hasselnötskaka igår helt utan fett som blev jätte god, nu skulle jag vilja veta pointsvärdet på 1 bit av denna.

Om jag skriver ner receptet så kanske någon kan hjälpa mig?

Nötkaka:

2,5 dl hasselnötskärnor
1 msk vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
3 ägg
2 dl strösocker

Mal nötterna, blanda i mjöl och bakpulver. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner äggsmeten i nötblandningen.

Smörj och bröa/ strö malda hasselnötter i en sockerkaksform, ca: 1 1/4 liter stor form.

175 grader långt ner i ugnen i ca: 45 minuter. Känn med en sticka så kakan inte är för kladdig.

Jag vet inte riktigt hur många bitar denna kaka ger, men jag tyckte att det räckte med en liten bit, så i alla fall 8-12 bitar per form (närmare 12 tror jag man får ut).

Uppdatering: Nja den var väl inte så där jätte snäll points mässigt den där kakan. Hasselnötterna var ena riktiga points slukare, vilket dom som är vanare viktväktare än vad jag är säkert redan visste. Om man gör bitarna små så att man får ut ca, 12 bitar ur kakan, så blir 1 bit ungefär 6 points (om jag har räknat rätt vill säga).
Jul | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Har absolut ingen aning hur man räknar points, men receptet verkar gott och enkelt :)Det var längesedan jag åt nötkakor av något slag nu, det får bli något sådant efter jul tror jag.

Kram

#2 - - Marlene:

Kolla i pointsguiden som du fick i startkittet. Där står allt du behöver veta :-)

#3 - - Marie-Louise:

Marlene: Tack, det häftet tänkte jag inte ens på ;) Ska kika där i.

Lejonkvinnan: den blev jätte god och saftig, kan absolut rekommenderas.

Upp