Viktväktarna....

Jag funderar på att börja gå på viktväktarmöten, kanske inte varje vecka men varannan vecka i alla fall. Jag skulle då vilja gå hos Fd ensamma mamman som håller i viktväktarklasser. Problemet är att jag bor i Farsta och hon har sina klasser i Tullinge, Rönninge och någonstans till som jag har glömt, men det är ganska långt för mig att åka eftersom jag åker kommunalt. Frågan jag ställer mig är hur jag lättast åker kommunalt till hennes klasser här ifrån Farsta? Har ni som läser här några bra tips? Jag kan tänka mig att det blir Pendeltåg med byte och sen kanske buss, eller är jag helt ute och cyklar? Alla som känner mig vet att mitt lokalsinne inte är det bästa, därför behöver jag tips på bästa och snabbaste resväg. Jag tror nämligen att jag kommer lyckas bättre med min viktnedgång om jag kommer iväg på klasserna och väger mig "borta" och får ta del av all bra information som jag vet att dom har.

Sen har jag en fundering på hur jag går tillväga om jag nu börjar gå på viktväktarklasser och sen i vår åker bort 4 veckor, är jag då fortfarande inskriven när jag kommer hem eller måste jag skriva in mig igen tro. Jag har fått en rehabiliteringsresa till Spanien för min reumatism i vår och den är på 4 veckor, riktigt när i vår vet jag inte men jag tror mars/april.
Vikt och motion | |
#1 - - Marlene:

Om du bara hittar till en pendeltågsstation så är det sedan södertäljependeln till mej. Eklast är då om du kommer till Tullinge på tisdagar eller Rönninge på onsdagar eftersom de ligger nära pendeltåget.



Säger man bara till så kan man vara borta hur länge som helst. Säger man ingetn blir man avskriven efter 6 veckor.



Du är så välkommen till våra klasser. Martin har gått ner 60 kilo, såp han vet vad han snackar om. Fråga Malde :-)

#2 - - Marie-Louise:

Jag har pendeltåg i Farsta strand som jag kan gå till (dit hittar jag hihi) och sen tar jag mig alltså till er genom att åka mot Södertälje, ja men det ska jag nog klara av. Är det kvällstid både i Tullinge och Rönninge? Kvällstid skulle passa mig bäst. Vad bra att du rätade ut mitt frågetecken angående min resa för nu behöver jag inte fundera på det något mer, vad skönt. Då hoppas jag att jag lyckas ta mig till er innan jul :)

#3 - - Malde:

Vad jag vet är det invägning från kl 17:30 på alla tre ställena. Jag går själv i Tumba på måndagar. Det som är skönt med Martin som konsulent, är att det blir inte lika mycket snack om mens och annat, som i alla fall jag inte orkar höra på. Viktsnack, tips, mat och sånt. Rakt på. Inget tjafs. Detta är min fjärde omgång jag går hos VV, och de tidigare omgångarna har varit kvinnliga konsulenter.



Jagh ar kollat med SL. Det går ett tåg från Farsta Strand kl 16:55, byte i Älvsjö (5 min att byta perrong på) och om du åker till Tumba måndagar kommer du dit kl 17:22. Jag kan vänta på dig i en vit volvo kombi vid stationen, så vet jag att du inte går vilse :-) Vill du åka lite senare, så finns det tåg som passar en kvart senare. Restiden tillbaka blir lika lång, 27 minuter.



Vad säger du? Ska vi gå tillsammans? :-)

#4 - - Marie-Louise:

Malde: Ja tack jag går gärna med dig, måndagar passar jätte bra. Då kommer jag till Tumba vid 17.22 på måndag, jätte snällt att du kan möta upp mig första gången, mitt lokalsinne är inte så bra ;)

#5 - - Malde:

Okidoki! Då ses vi! :-)

Upp