att ta ställning....

Just nu är det lite mycket i mitt liv. Jag vet att många vill att jag ska ta ställning om olika frågor här i livet, men jag orkar inte, jag vill inte. Det finns så mycket som jag skulle vilja skriva om här men det går inte, det är fel plats att berätta allt på. Alltför många skulle bli ledsna eller arga om jag vräkte ur mig allt. Men jag har mycket att tänka på och livet är inte lätt just nu. Just när jag tror att det börjat lugna ner sig lite smått så kommer det något nytt och skakar om allt igen. Jag satt igår och letade igenom min dator efter gamla dikter som jag visste skulle finnas där och jo jag hittade dom.

Jag känner mig trasig inombords och jag vet inte vad jag ska göra för att bli hel.
Dikter och livet | |
#1 - - Åsa:

Stor kram!

#2 - - Marlene:

Så kan jag känna när jag varit ute och rest. Här hemma är det lixom "tråkig", färglöst och "futtigt" och då kömmer man sej bara less på det mesta. Kanske längtar du tillbaka till färgerna, värmen och den dagliga gemenskapen?

#3 - - Heleena:

Jag håller med Marlene, konstigt, när jag varit ute och rest så mår jag riktigt dåligt när jag kommit hem, märkligt....har en tanke vad det kan handla om men nu är jag helt slut att jag inte orkar dela med mig av det nu....



Känns som att du behöver lätta ditt hjärta, hoppas du hittar ett sätt att göra det på. Att skriva hjälper mig mycket....tänker på dig



Varma Kramar Heleena

#4 - - Heleena:

Jätte fin dikt, med mycket djupa ord....kram

#5 - - Marie-Louise:

Tack för era kommentarer.



Jo visst kan det kanske ha med resan att göra, men det är mera privat än så. Kanske hittar jag ett sätt att lätta mitt hjärta, vi får se, det får tiden utvisa.

#6 - - Ulrika:

Hej fina du!

Så väldigt fin dikt, men så ledsamt att du känner dig så nu. Läste inlägget ovan också. Så himla tråkigt när man ansträngt sig och så blir det så. :(

Ja, både du och jag får väl fundera ut hur vi ska göra med våra bloggar. Man vill ju kunna skriva det man känner, för mig hjälper det mycket att få skriva av mig och få respons på det jag skriver.

Tänker på dig och skickar ett gäng med varma kramar till dig.

Upp