fredag 26 mars....

Fredagen den 26 mars gick jag mitt livs vandring. Vi tog en buss upp mot bergen på Teneriffa och skulle sen vandra i bergens terräng ca, 7,5 km sammanlagt. I början var skogsvägen lugn och stabil och bred, men ju längre upp vi kom desto brantare blev det och desto smalare stigar blev det. På vissa ställen (ganska långa sträckor) så hade vi en stig på drygt 50 cm att vandra på sen kom stupet. Det gällde verkligen att ha tungan rätt i munnen och att inte tappa balansen. Men vilken upplevelse. Jag orkade ända upp till toppen och fick som lön för mödan se en otroligt vacker utsikt, men oj vad jobbigt det var. Sen skulle vi ner igen, samma väg. Du hade vi stupet på andra sidan om oss och fick gå lika försiktigt som vi gick upp, men oj så skoj vi hade.

Efter vandringen så tog bussen oss till en mysig fin restaurang. Förrätterna var så otroligt goda och så kom varmrätten, kyckling och stekt potatis. Tyvärr var inte kycklingen lika god som den såg ut, den var otroligt torr och trist.

Ja ni ser själva, före och efter bilderna talar sitt tydliga språk. Det var inte mycket jag åt av denna rätt.

lite foton från våran vandring. Tyvärr är inte fotona helt rättvisa, det var jätte djupa raviner men det syns inte riktigt på fotona.

lite bilder från restaurangen.
Teneriffa | |
#1 - - Åsa:

Åh, va härligt det ser ut! trist med kycklingen dock.

#2 - - Marie-Louise:

Åsa: Det var jätte härligt och jag kände mig så duktig som orkade hela vandringen, vissa stannade halvvägs men jag stretade på. Jag kycklingen var en besvikelse men som tur var hade vi fått så himla många fina och goda förrätter så jag var redan mätt när varmrätten kom in ;)

#3 - - Jimmymathea:

Like the site--sorry about the problems with the guestbook though.