känner mig sjuk...

Jag har legat nerbäddad i soffan hela kvällen, känner mig frusen och trött och halsen värker något förbannat. Åh bara jag inte åker på halsfluss igen, jag orkar inte mer. Men tyvärr kan det nog vara så, jag känner igen symtomen, så är jag inte bättre imorgon blir det nog läkarmottagningen och antagligen penicillin igen. Det var ju inte länge sedan som jag hade halsfluss, jag fick ju det precis innan jag skulle iväg på min resa. Hade tagit sista penicillintabletten bara 2 dagar innan jag skulle åka och nu känns det som om det är på gång igen. Varför får jag halsfluss så ofta nu för tiden? Jag kan inte minnas att jag hade det som barn utan det är nu som vuxen som det har kommit. I och för sig minns jag att jag alltid fick väldigt ont i halsen när jag var barn och var förkyld, men det var inget man gick till doktorn med vad jag kan minnas. Kanske går jag till läkaren för fort, jag vet inte. Jag vet bara att jag inte står ut med den intensivt värkande halsen som också blir torr som fnöske, utan jag går iväg till läkaren då och får alltid penicillin eftersom jag då har positivt på halsprovet.

Jag vet inte, ska man vänta ut halsont, är det någon som vet hur det är? Kan halsfluss gå över av sig själv? Eller är det så att man måste ha penicillin och jag gör helt rätt som går iväg när jag känner igen symptomen?


bilder från: google
Sjukdom | |
#1 - - Helena:

Visst läker halsfluss ut av sig själv... Men är det värt det? Stackare som ska drabbas av den skiten gång på gång.....:-( Hoppas du mår bättre imorgon...

Kram Helena

#2 - - Marie:

Halsfluss är inte att leka med. Det kan ge komplikationer om den inte behandlas.Tex kan det slå sig på lederna och i värsta fall göra en rullstolsbunden, om än tillfälligt. Att rusa till läkaren så fort man får ont i halsen behövs däremot inte.Risk finns att proverna då är normala även om man skulle ha en halsfluss.I sådana fall väljer man ofta att avvakta med behandling tills provsvar kan bekräfta om det behövs.Med en sjukdom som reumatism i botten skulle jag nog råda dig att inte vänta med att söka även om provsvar kanske inte kan styrka att det är halsfluss. Jag kan tro att du får antibiotika ändå. Krya på dig! Kram Marie

#3 - - Marie-Louise:

Tack för era svar. Ja halsen känns lite bättre just nu, men jag har inte ätit eller druckit ännu, så det återstår att se hur det går. Kanske blir det läkaren redan idag. Jag återkommer med det.

#4 - - Heleena:

Jag har rott att jag har haft halsfluss och proverna har inte visat det så jag håller tummarna på att det "bara" är ett virus som går över, oftast blir man väldigt dålig av halsfluss med högfeber....krya på dig!



Varma kramar Heleena

Upp