kväll med storasyster....

Igår kväll så träffades jag och min storasyster upp efter att hon slutat jobbet. Vi möttes nere i centrum för att komma på vad vi skulle äta, det slutade med en Pizza från Farsta strands pizzeria, dom har nog Sveriges godaste pizzor. Efter det åkte vi hem till min systers dotter, eftersom min syster bor i Motala men jobbar i Stockholm så bor hon hos sin dotter någon natt i veckan. Väl där träffar jag då min underbara systerdotter och vi sätter oss och äter, jag orkade halva pizzan och åt den utan dåligt samvete. Sen blev det mycket prat och lite väl mycket vin kanske, men vad trevligt vi hade. Vi 23 tiden inser vi att dom ska ju upp och jobba idag så dom följer mig hem till porten. Tänka vad 5,5 timme kan flyga iväg ibland. Och vad mycket vi hade att prata om, både roliga, tråkiga och sorgliga saker han vi igenom. Så nu har vi bestämt att vi ska försöka ses ordentligt i alla fall kanske var 14:e dag, vi behöver få dom här tillfällena av prat och samvaro. Det är inte så ofta syster och jag träffas utan barn eller släkt runt om kring oss. Jo nu var ju hennes dotter där, men hon är 21 år så jag räknar inte henne som barn längre.
Familj | |
Upp