teater idag....

Idag ska vi iväg på teater, det har varit bestämt sedan länge och nu är det då dax. Vi ska titta på Bröderna Lejonhjärta på Stockholmsstadsteater. Vi blir många som ska gå, jag och mina 3 barn, min syster och hennes 5 barn, min mamma, min mormor och mormors syster (jag tror att det "bara" är vi, kanske ska min styvpappas dotter oxå gå med sina 2 barn men det vet jag faktiskt inte). Kl: 13 börjar teatern så snart ska vi ge oss iväg med tunnelbanan, eller okej om 1 timme.

Uppdatering: Vi var 18 pers som gick på teater ihop, alltså min mamma har inte så många barn men hon har väldigt många barnbarn :) Sen förljde min styvpappa med och hans dotter och dotterdotter, så ja vi var många och jag had en väldigt trevlig stund.

Idag känns det som en bra dag. Kanske för att jag faktiskt ska göra något idag.

En textrad som verkligen kan förklara mitt liv just nu är:

Jag får liksom ingen ordning av: Lars Winnerbäck.

- jag får liksom ingen ordning på mitt liv
det kan va så förfärligt, det kan va så bra.
- om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
det kanske är pundigt, det kanske är bra....

Mitt liv åker berg-och-dal-bana just nu. Ena dagen botten, andra dagen bra. Men det är tur att vissa dagar faktiskt är bra. Får se vad doktorn säger på måndag...


bilder lånade från: google
Nöje | |
#1 - - 2barnspappan:

Oj... det var många det! =)

Bra att det känns bra, hoppas det håller i sig så. =)

Önskar dig en bra dag.

Kram

#2 - - Marie:

Kan känna igen det där med upp å ner som du å Lars Winnerbäck beskriver. Försöker dock att vara här och nu och njuta i stunden. Det hoppas jag att du också gjorde idag, min vän.

Har skrivit en dikt i min blogg om det där med att stanna upp å vara här å nu.Läs å kommentera gärna. Kraam

#3 - - Anki:

Vilka fina rader av Winnerbäck! Håller tummarna för dej att det ordnar sej!

Upp