träningsvärk....

Halsen känns lite bättre idag, peppar peppar, jag kunde äta frukost och dricka kaffe utan allt för stora problem. Okej att inte maten smakar något men värken i halsen har lagt sig lite. Så nu hoppas jag på att det "bara" är ett virus som jag har fått.

Träningsvärk har jag också. Hela kroppen värker och skriker efter vila. Passet som jag körde nere på friskis&svettis i tisdags har börjat ge sig till känna. Helst av allt skulle jag vilja gå ner och träna idag igen men eftersom jag känner mig lite halvrisig så får jag nog stå över det. Men en långpromenad skulle jag ju kunna ta i alla fall. Kanske skulle ta en promenad med kameran som sällskap, nu börjar våren spira i buskarna och solen ligger på, så lite fina foton skulle det nog kunna bli. Ja så får det nog bli. Jag känner att jag måste påbörja min dagligan promenader igen. I höstas gick jag morgonpromenad varje morgon på ungefär 1 timme, sen kom vintern med all snö och jag la promenaderna på hyllan. Men sen nere på Teneriffa så tog jag upp morgonpromenaderna igen, varje morgon kl:7.00 gick jag en runda, vardag som helg. På vardagarna blev det drygt 30 minuter och på helgerna upp mot 1 timme. Det var bara för att frukosten var senare på helgerna som jag tog längre promenader då. Jag gick alltid upp kl:7.00, tog på mig träningskläder och tog en runda (sista veckan orkade jag springa i intervaller) sen efter rundan hem till rummet för en dusch och sen ner till frukosten. Efter det så började dagen med all träning och behandlingar, sen blev det mycket promenader på kvällarna. Så nu måste jag börja med mina promenader igen, jag måste ta mig i kragen och fixa det.


foto:jag
Vikt och motion | |
Upp