3:e gången gillt...

Idag drogs den 3:e och sista tanden ut på mellandottern. Nu var det en tand i överkäken som hade en delad rot så den var lite tuffare att få ut än vad de två andra har varit, men nu är det gjort och hon har varit så himla duktig. Så om 13 dagar ska tandställningen sättas på plats.


foto:jag

Sen drog jag igång en tvätt med svarta kläder. Men jag får tvätta om hälften. Lilltjejen har nämligen fått nya Hallo Kitty underkläder som det visst var glitter på så alla svarta kläder hade lite fint glitter på sig och jag vet att min kära make inte är så himla förtjust i att gå till jobbet med en glittrig skjorta (konstigt men så är det). Så jag kör hans skjortor och tröjor en extra gång så att glittret tvättas bort. Vilken himla snäll fru han har min man!

Sen har det varit ett fasligt liv här i huset idag. Fast förresten inte bara idag dom har hållit på hela veckan, men idag var det värre än värst hos oss. Dom håller nämligen på att bila bort betongen från våra balkonger och idag var det vår balkongs tur. Så ja idag har jag värre huvudvärk än vanligt kan jag lova :(


foto:jag

Och våran söta lilla katt har gömt sig under soffan nästan hela dagen. Hon kom fram och åt lite när byggjobbarna hade lunch, då var det nämligen tyst här i huset.




foto:jag
Familj | |
#1 - - Camilla:

Ajaja...stackars dotter.

Tur att det gick bra men det låter inte roligt.

Haha...smart katt :)

Ja...du är en snäll hustru. För det där har hänt mig också men inte tvättade jag om våra kläder,inte. Nä,vi fick gå med glittriga kläder :)

Ha en fortsatt bra dag.

Kram!

#2 - - E:

Visst är det konstigt med snitt, att precis som du skriver. Man vet allt exakt och så hör man andra som våndas, väntas och tyder signaler. Lite lyxigt egentligen.



Men jag är glad för ett snitt och ännu mer gladare är nog mina leder och reumatism...



Har en kompis som låg intensivt i 26 timmar och jag hade nog inte fixat det.

#3 - - soffie:

uj va ont att dra ut tänder,men va skönt att det har gått bra,

va fin din katt är,

kram

#4 - - maria:

vad duktig dottern är och tänk vad man måste göra för att få en tandställning..



förstår oljudet från balkongen, vi har sånt på vårat jobb just nu..

kramen

#5 - - Lejonkvinnan:

Tänder ser otäcka ut tycker jag när de kommer ut. Det har nog med roten att göra.



Tyckte gubben din skulle gå med glitter faktiskt, han kanske hade infört en ny modestil ;)



Sv: Min kropp reagerar väl inte som en "normal" skulle ha gjort. Jag brukar få reaktioner på massagen också. Om jag får låna eller hyra en apparat vet jag inte, skulle prova först och se vad jag tyckte.



Tack för att du skriver hos mig fast jag är så usel på att höra av mig just nu.

Kram till dig min vän!

#6 - - Lotta:

Stackars dotter! Hon får glädjas åt att när allt är över så har hon en perfekt tandrad.

Oj vad de grejar på din balkong, förstår att du får ont i huvudet, du får lägga dig hos katten.

Hoppas de är färdiga snart!

;.)

#7 - - Emmy:

Duktiga tjej! Usch, jag vet själv hur det var när jag skulle få tandställning. Inget roligt, men sedan dess går jag bara på kontroller, inget annat har behövts. Lika lycklig varje gång.

#8 - - Annci:

Hu, urdragna tänder är blä... grämer mig för när dottern börjar tappa sina. Klarar inte ens av mina egna urdragna.



Har du kollat in hos mig på sista tiden? La ut ett par bilder på vår katt... kolla får du se vad lika de är: http://annci.bloggplatsen.se/2010/08/21/3436896-hemma-igen/



Må gott och hoppas det finns något att göra åt käken!



/ A

#9 - - Helene:

Va skönt att hon är klar med sina tänder...

Det är inget kul att dra ut : ((

Ha en bra dag.

Kram Helene.

#10 - - Agneta:

va?? Gillar han inte glitter? Konstigt... ;-)

#11 - - Agneta:

ps..glömde ju tänderna. Skönt att det är överstökat nu med utdragningar, finns inget värre än det där knaket som blir ibland

#12 - - Kristina:

För mig som näst intill har tandläkarskräck går det en rysning genom kroppen när jag ser tänderna. Inte känns det bättre att dottern ska dra minst två stycken nu till veckan inför tandställning. Tur maken finns så han kan följa med henne, så hon slipper se min oro för hon bekymrar sig inte alls över det som komma skall.

Upp