böcker, block, pennor och annat bra-att-ha....

Idag var jag in till stan för att köpa första boken som man ska ha på kursen, den boken som var slut på förlaget och som akademibokhandeln inne i stan hade lagt undan till mig och ett gäng pennor, block, mappar och annada bra-att-ha saker. Nu är det ju inte bara jag som ska börja skolan i den här familjen utan det finns 3 till som ska till skolan och som behöver block, pennor, sudd och mappar så det gick på en slant.



Jag hittade också en tidning som jag för flera år sedan prenumererade på men som plötsligt inte längre kom i brevlådan (säkert en icke förlängd prenumeration). Denna tidning har jag sedan titt som tätt letat efter i "vanliga" tidningsaffärer men aldrig hittat. Men idag alltså så ramlade jag på den inne på akademibokhandeln och så klart köpte jag den och det ligger en prenumerationslapp med i tidningen som jag nu ska fylla i.



Arkeologi är ett ämne som jag har tyckt varit intressant hur länge som helst, frågar man mina nära och kära så kan dom intyga detta. Jag har läst och lärt och önskat och hoppats men liksom aldrig tagit steget fullt ut. Men nu så, nu ska jag i alla fall få läsa det som en kurs, det är stort för mig. Jag kikade i min bokhylla nyss och såg att jag har redan en del utav kurslitteraturen stående där i hyllan. Ja så kan det bli när man köper böcker som intresserar en.
utbildning | |
#1 - - maria:

Vad spännande att plugga arkeologi :)

Det är ett spännande ämne...men outforskat av mig ;)



När börjar du ?

Kramen

#2 - - Camilla:

Spännande!

Ser framemot att höra vad du tycker om kursen.

Ha det bäst!

Kram!

#3 - - Pia:

Kul att du kikade in hos mig.. och dessutom lämnade en kommentar! Sådant gör mig glad! :o) Välkommen tillbaka!



Åh, va roligt med arkeologi.. Hoppas kursen infriar alla dina förväntningar.. :o)

#4 - - Anki:

har mailat dej min nya blogg adress. Kram

#5 - - Gun:

Vad roligt att du ska läsa något du verkligen är intresserad av.:)

#6 - - soffie:

å va roligt för dej,jag har med alltid varit intresserad av Arkeologi hmm undrar om det finns nån sån kurs hos mej i Karlstad det måste jag kolla upp,

kram

#7 - - Moa:

Hejsan! Det är såhär, att jag behöver din hjälp!

Jag är med i en fototävling, och försöker ragga röster.

Så, nu räknar jag med dig! Som tack för detta, så länkar jag dig på min blogg!



Du får fler besökare. Jag får röster. Alla vinner på detta?

Ursäkta för detta om du inte är intresserad, men.



Gå in på min blogg för att läsa mer! Supertack! :)

( Förlåt om jag skickat detta förut, men det är för att man kan rösta flera gånger! )

#8 - - CLASSY - UNG BLIVANDE MAMMA ♥:

Tack du! Nagellacken kommer från Elf :) Allt bra?

#9 - - Viveka på Humlebacken:

Japp :) för att jag ska kunna hålla isär dem målar jag dem med nagellack på tassen.. :)

#10 - - Moa:

Svar; man kan rösta två gånger per dag, typ. :)

Men då ska det ha gått ett par timmar emellan.



Och tävlingen avslutas imorgon, så.. haha! :)

Men tack för rösten :D

#11 - - Marie-Louise:

Moa: Typiskt :(

#12 - - Svorskan:

Vilken tur du har något som riktigt fångar dig, många virrar runt och har inga intressen. Dessutom är ämnet du är intresserad av något som verkligen kan hänga med hela livet. Roligt!

#13 - - Novembersara:

SV! Ja just ja, anna book ska vara med =D haha, det ska bli kul att se!

#14 - - Stattinskan:

När jag var en liten illbatting hade jag en bestämd uppfatttning om att jag ville bli arkeolog ... fast jag visste inte vad det innebar, men det lät bra :-) Sonen, som idag är 21 hade andra "yrkesfunderingar" när han var fyra år ... Han skulle bli "moralisk" ... och minsann lyckades han inte med det ;-D

Lycka till med kursen :-)

#15 - - Daniel:

Roligt att folk e intresserad av arkeologi.



Mej tilltalar det inte alls, men bra att alla inte e lika! ;)

#16 - - Agneta:

jag blir så glad när jag läser dessa inlägg av dig om arkeologin o kursen, för det lyser så mkt om dem att detta är något du verkligen brinner för!

Upp