boktips...

Boktips den här gången blir: Råttfångerskan av: Inger Frimansson.

"Mörkret var kompakt, utom en punkt högt ovanför henne. Där anade hon flimmer av ljus, som en fyrkant. Var hade hon hamnat? Någon form av bur? Och vad hade hänt med armen, den var vriden på ett otäckt sett, hon kunde inte röra den. Smärtan gjorde det svårt att andas. Hon grät i mörkret, korta skrik.
-Ta bort mig härifrån.....släpp ut mig!"



En bra och skrämmande bok, jag som har lite råttfobi mådde i mellan åt väldigt dåligt av boken. När hon beskriver hur råttorna springer över golvet, hur klorna smattrar mot underlaget, hur råttorna tar gröten från faten med sina välformade tassar eller hur svansen piskar då ryser jag. Men en väldigt välskriven bok som tar upp kärlek, svek och avundsjuka på ett mänskligt sett. Bitvis lite mycket text, boken hade kunnat vara lite kortare enligt mig, men annars är det en läsvärd bok.
bokrecesioner | |
#1 - - Heleena:

Gillar inte heller råttor :( men vad handlar den mer om, är hon tillfångatagen? Jag funderar nämlilgen på att beställa lite böcker på adlibris snart så det är bra med lite tips.



Kram Heleena

Upp