boktips...

Just nu känns det som om jag liksom spottar ur mig boktips, men jag är inne i en läsperiod och då blir det så här. När jag sen börjar plugga vet jag inte alls hur mycket "vanliga" böcker jag kommer hinna läsa, så jag försöker läsa igenom en del böcker som ligger här hemma. Och ja jag läser väldigt mycket, nästan jämt. Ända gången som jag inte har läst var i vintras/våras då jag mådde som sämst, då hade jag ingen läslust alls.

Bedragen av: Katerins Janouch.

"Cecilia Lund älskar sitt jobb på sjukhuset där hon befinner sig mitt i livets mest dramatiska ögonblick, födelse och död. Privat tuffar det på, med fyra barn och äkta maken John som är fotograf. Romantiken överskuggas av vardagens plikter. Men det välkända är trygghet. Och så som det alltid varit, ska det alltid förbli - eller? En oväntad händelse slår plötsligt sönder deras tillvaro. Det ringer på familjens dörr och där ute i vinterkylan står en främmande ung man, Simon. Han hävdar att John är hans far och han själv är frukten av en passionerad tonårsförbindelse."


foto:jag

Boken var i början lite väl småputtrig och Cecilia kändes mest gnällig och lite barnslig. Ändå fick jag ibland lite känna-igen-mig vibbar i gnället, för det var lite vardagsgnäll och familjeproblem. Vem gör vad i ett hem och måste verkligen barnen bråka hela tiden och hur hittar man lusten mitt i allt detta kaos? Och ja många utav dom frågorna och problemen har jag själv tampats med och gör väl än idag till viss del.
Men jag måste säga att boken växte mot slutet. Cecilia morskade upp sig och blev en vuxen kvinna, det blev till och med lite spännande på slutet.
Men det bästa var ändå när man fick följa Cecilia och de andra barnmorskorna i deras yrke. Jag skulle gärna läsa en hel bok om bara livet på BB.
Sen blev jag glatt överraskad över Katerinas språk, hon skriver väldigt bra. Språket är mjukt och fint och det är flyt i boken. Nu ska jag faktiskt börja på del:2 - Systerskap.
bokrecesioner | |
#1 - - Lotta:

Du är en riktig bokmal! :-) Jag har just nu ikväll börjat på Leif GW Persons bok "Linda". Den börjar bra så jag hoppas den inte gör mig sömnlös.

Kram

#2 - - Anki:

Tack för boktipset!

#3 - - messan:

Jag tackar för ditt boktips eftersom jag älskar att läsa. Det blir inte så mycket här heller när jobbet är igång igen. Kanske jag njuter av en i helgen:)

Kram

#4 - - Camilla:

Kul med boktips!

Tackar!

God morgon!

#5 - - Annci:

Åh, den har jag åxå läst. Underbar!!!! Älskade den. Du får meddela hur uppföljaren är sen, om den är värd att läsa.



Trevlig helg!

#6 - - Lejonkvinnan:

Den gillade jag! Fick "systerskap" av Ettan för några dagar sedan så den ligger och väntar på mig nu, har bara några som jag måste läsa klart först.



Sv: nä röstningen funkar inte alls nu, sidan ligger nere står det om man krånglar sig in. Trist! Tänk om jag inte får mitt andra pris nu :(



Kramar

Upp