boktips..nej förresten tidningsrecensioner...

Första tidningen:


Vi Föräldrar Junior: En liten sockersöt tidning som ska tipsa och stödja föräldrar med skolbarn. Jag tänkte den kunde passa mig eftersom min yngsta är 11,5 år och tidningen är för barn mellan 6-12 år. Men nej det var inget för mig. Det var alldeles för gulligt och sockersött. Så gör ni bra Mellis, så får du dina barn intresserade av fritidsintressen, så kollar du ditt barn på nätet. Kanske passar tidningen bättre om du precis har ett barn som ska börja skolan. Mina barn är allt för stora för att denna tidning ska kunna ge mig några råd. Men ja, jag läste den. Den här kommer ut 1-2 gånger per år tror jag och det är såklart Vi Föräldrar som släpper den, och via deras hemsida brukar man kunna beställa gamla nummer..

Andra tidningen:


Levande Historia, bilaga till Aftonbladet fram till idag, 29 kr (kommer att säljas på Pressbyrån hela september). En mycket bra historietidning. Allt är enkelt förklarat och det är inga jättelånga reportage, förutom det om Hitler som jag inte läst ännu (inte orkat). Men jag lärde mig lite nytt och fick några aha upplevelser med saker som jag hade glömt. Jag kommer garanterat att köpa nästa nummer som kommer i slutet av september.

Tredje tidningen:


En mycket spännande tidning tycker jag, men lite knepiga reportage ibland. Det gäller att vara insatt för att få ut det mesta av tidningen. Men denna har jag nu börjat prenumerera på igen, den kommer ut med 4 nummer per år. Spännande reportage och bilder på utgrävningar, information om kommande grävningar, bokrecensioner på arkeologiska böcker m.m. En trevlig och läsvärd tidning som jag kan läsa flera gånger. Ofta kan man via deras hemsida beställa gamla nummer.

Fjärde tidningen:


Vagabond. Den perfekta drömma-sig-bort tidningen. När jag läser denna gör jag det helst uppkrupen i soffan med en mugg thé eller i badet och så drömmer jag mig bort, till alla länder som jag skulle vilja besöka. Jag tror att den kommer ut varje månad, men den går att läsa flera gånger. Också en perfekt tidning att ta med sig om man ska åka till något av de länder dom skriver om. Mycket tips om restauranger, marknader, bästa stränderna, bästa nattlivet, trevliga weekend tips och mycket annat. Helt enkelt en perfekt tidning om du ska resa bort. Det går att beställa gamla nummer via deras hemsida om man har missat ett speciellt nummer (oftast finns det nummer kvar att köpa), så det kan vara ett tips att kika in på deras hemsida och kolla runt innan man reser. Kanske finns en tidning med just det resmålet.
bokrecesioner | |
#1 - - SOFFIE:

tack för bra tidningstips,den sista har jag själv å den får mej att vilja ha massor med pengar å resa jämt,härligt att drömma sig bort,

kram

#2 - - claudia:

sv: ok den var väldigt fin! :)

allt bra med dig?

#3 - - Charmiga Pinglan:

Den där historietidningen med aftonbladet verkar ju intressant. Älskar historia och det är kul att lära sig lite! Hoppas du haft en bra söndag! Kram kram

#4 - - Kristina:

Historietidningen ska jag absolut se till att köpa -jag är fullkomligen urusel på historia. Vi föräldrar Junior har jag köpt någon gång och tyckt att den är så där. Jag skulle gärna se att det startades en BRA tidning för oss med lite större barn (min tjej är 9 år) för jag tror att det finns ett ganska stort behov av det. Det finns ju ganska många intressanta frågeställningar och funderingar kring barn i lite högre åldrar.

#5 - - Agneta:

jag brukar låna de tidningar jag vill läsa på biblioteket, kallas snål kanske?? ;-) men Illustrerad Vetenskap och Tara har vi hemma. Historietidningen verkar intressant...

Upp