byggarbetsplats...

Som ni vet har vi byggställningar runt våran lägenhet och har haft det nu i 2 månader och jag tror nog att vi kommer få ha det i minst 2 månader till. Det är en märklig känsla att bo på 3:e våningen och ha folk som går förbi lägenheten. När man sitter i soffan på eftermiddagen och solen ligger på så ser man skuggor på väggen som knatar förbi, första gången det hände hoppade vi högt, men nu har vi vant oss.

En sak som har förvånat mig lite är hur mycket byggjobbare pratar med varandra. Jag har väl haft någon fördom om att byggjobbare inte pratar så mycket med varandra men det var helt fel. Vi har våra persienner neddragna men fönsterna lite öppna nästan dygnet runt och på morgnarna ligger jag kvar i sängen och slumrar till och vaknar om vartannat och värst vad dom pratar med varandra. Jag har fått höra om semestrar, familjer, sjuka barn, tidiga hem-ifrån-flyttningar m.m. och en av byggjobbarnas mobil ringer stup i kvarten och varje gång verkar det vara hans fru. Han säger det jobbarkompisarna i alla fall varje gång: Det var bara frugan....

Så vill man så kan man/jag ligga kvar i sängen hela dagen och bara tjuvlyssna på allt prat....
Allmänt | |
#1 - - S Å P B U B B L A N:

Sv: Jo.. Jag tänkte också på det! Men sen vill man ju också göra något roligt eftersom resten av lektionerna inte är speciellt roliga ;)

#2 - - Lejonkvinnan:

Haha, jo nog pratar sådana mycket. Vi hade snickare här förra sommaren och de pratade om allt från kvinnor till matrecept :) Man var riktigt glad att man inte hade dom på ackord här då. Sonen är ju dessutom rörmokare och han brukar berätta en hel del från byggena också.



Grattis till att ha kommit in på skolan! Det kommer du fixa galant :)

Kramis

#3 - - Mona:

Jag kan tänka mig att det är ovanligt när det går människor förbi fönstret helt plötsligt på tredje våningen. Hihihi.

Ha en fin dag

#4 - - Agneta:

kan ju vara riktigt intressant bara ligga och lyssna...

#5 - - Daniel:

Det kallar jag tjuvlyssning och bemästra fördomar! ;))

Upp