Grattis min 17-åring....

Grattis kära Emelie på din 17-års dag!

Idag blir min äldsta dotter 17 år. Vart har alla år tagit vägen?

Det känns som nyss då hon äntligen kom till oss efter många dygn med värkar.
Det känns som nyss då hon tultade omkring med en kudde i famnen för att inte tappa balansen.
Det känns som nyss då hon skulle börja inskolning på dagis.
Det känns som nyss då hon blev storasyster och var så stolt över sin bebis.
Det känns som nyss då hon blev storasyster igen och vi tyckte hon var så duktig och klarade allt.
Det känns som nyss då hon gick med ny skolväska och skulle börja 1:an.
Det känns som nyss då hon skulle börja högstadiet.
Det känns som nyss då hon satt vid köksbordet och tittade och valde på gymnasieutbildningar.
Nu sitter hon vid köksbordet och äter frukost och på måndag börjar hon 2:an i gymnasiet och idag blir det tårta och paket.

Grattis min älskade dotter, jag är så lycklig som får följa dig på vägen i ditt liv. Det är en stor gåva att få gå bredvid och se dig växa upp.

Familj | |
#1 - - emelie:

vad fint skrivet mamma! blir nästan lite tårögd hihi PUSS! och tack själv, för att DU är min mamma!

#2 - - Agneta:

då får jag även gratulera dig på din 17årsdag som mamma till Emilie, det är stort det med! Och givetvis ett grattis till dottern..

Jag och Per får alltid blommor av min mamma på barnens födelesdagar för hon firar även oss som födde barnen..svårt att förklara exakt vad hon brukar säga för det kommer jag just nu inte ihåg men det är tydligen en lång tradition i släkten att fira även föräldrarna

#3 - - Marie-Louise:

Agneta: Vad fint gjort av din mamma :) det var lite så jag kände/menade med morsdag som jag skrev ett långt inlägg om då i maj, att man kan fira en mor/förälder också :) http://madredetres.blogg.se/2010/may/morsdag.html./Kram

Upp