jag, en tårtbakare....

Idag blev jag en tårtbakare, men tyvärr blev tårtan lite sned men det gör inget för den ska ändå ätas upp snart.





Jag har 2 olika sorters tårtbotten, en "vanlig" och en med chokladsmak.
Så smakerna då: 1:a lagret är blåbärssylt med vispad grädde, 2:a lagret är vaniljkräm, 3:e lagret är chokladpudding, 4:e lagret är blåbärssylt med vispad grädde, 5:e lagret är vaniljkräm och lite chokladpudding. Sen toppningen är bara vispad grädde med blåbär.

17-åringen ville ha en hög tårat så jag hoppas att hon blir nöjd, god lär tårtan vara i alla fall.


foto:jag
Familj | |
#1 - - Aggie:

Vilken tårta, du milde så mycket smaskigt det var i den! Har du hittat på allt detta gods själv? En riktig tårtbakare är du i alla fall.



Hoppas 17 års kalaset blir kul.



Tråkigt med mormor, hoppas hon inte mår dåligt eller lider av vad som hänt.



Det är spännande med dina studier! Kul med ny litteratur och pennor och block och allt! Lycka till.



Agneta kram

#2 - - Gun:

Jag älskar tårta och den där ser ju helt sjukt god ut, med blåbär som är så gott. Grattis till 17-åringen!:)

#3 - - Gun:

Jag glömde ju svara: Det finns förborrade hål i räcket, så många har satt dit en bräda, precis som vi. De är så bra att ställa blomkrukor på.:)

#4 - - J:son:

vinkar hysteriskt....



-Här är jag!!!



Kram, J

#5 - - Ingrid:

Ser ju fantastiskt gott ut! Har skummat igenom lite inlägg på din blogg, men måste nog komma tillbaka! Har ju inte hunnit kolla på allt :)



Svar på frågan hos mig er Carlsberg i Köpenhamn, och slush hör INTE till vanligheterna. Men kul och gott var det!



/ingrid

#6 - - Camilla:

Mums!

Blev det något över tar jag mig gärna en bit ;)

Sv: Va!!! Har du aldrig varit där?

Klart att du ska dit.Och är hon där så hälsa henne från mig ;)

Vet du vart affären ligger?

Om du vet det...sluta att läsa nu ;)

Om inte säger jag det nu :)

Där apoteket är, tar du tvärgatan ner. DÄR är det...ganska långt ner.

Kram på dig!

#7 - - Helene:

Den tårtan såg VÄLDIGT GOD UT !!

Hoppas du får en skön helg.

Kram Helene.

#8 - - Dansbandsfrun:

Men va hög o fin den blev! Ser supergod ut.

Hoppas hon åt massor o hade en fin dag, 17 åringen ;)

#9 - - emelie:

jag märkte inte ens att den var sned, och den var väldigt god! tack mamma för en fin dag

#10 - - Emilia:

Jisses vad smaskigt det ser ut :) Smakade den bra?

Upp