mormor...

Mamma ringde nyss och berättade att min kära mormor har hamnat på sjukhus. Hon hade larmat imorse till hemtjänsten och var liksom helt borta då de kom, så hon fick åka ambulans in till sjukhuset. Nu ska hon undersökas och röntgas och allt som nu görs, sen så kommer hon bli inlagd under dagen på en strokeavdelning. Dom tror nämligen att hon har fått en stroke. Hennes blodtryck var skyhögt och eftersom hon inte mindes något så lutar det åt det. Imorgon ska jag och mamma åka till henne, om inget händer under dagen eller natten för då åker vi tidigare. Helst vill jag slippa åka idag eftersom min kära dotter fyller år idag, men blir mormor sämre så åker jag så klart.

Uppdatering: Min mormor är 87 år och hon är bättre nu men inlagd. Jag ska hitta en fin bild och dela med mig av till er på henne.


min älskade mormor, då 86 år nu 87 år :)  foto: Erika Heidling



Familj | |
#1 - - Julia:

Nej och det måste ju kännas obehagligt att sitta på de där kuddarna hela dagen. :P



Hoppas din mormor blir bättre! Kram

#2 - - Lejonkvinnan:

Jag förstår din känsla, den känns som deja vu...



Jag skickar en stor kram till dig!!!

#3 - - Agneta:

inget roligt när sådant händer, skönt hon själv kunde larma efter hjälp så det inte behövde gå ännu längre tid innan någon upptäckte att något hänt.

Hoppas hon snart blir bättre igen

kram

#4 - - Mona:

Vad tråkigt med mormor. Är hon gammal? Hoppas att det inte händer något mer precis nu när ni har kalas.

Ha de fint

#5 - - Malin:

Usch, jag förstår din oro. Jag hoppas allt går bra, att din mormor blir snabbt bättre och att du kan njuta av din dotters födelsedag i lugn och ro.

Tack också för dina uppmuntrande ord!

#6 - - Gun:

Vad tråkigt att mormor inte mår bra, men jag ser att hon är bättre nu i alla fall. Det är inte lätt att bli gammal.

#7 - - Kristina:

Kul att du hittade min blogg så jag hittade din :) Vilken fin mormor du har, hoppas hon kryar på sig.

#8 - - erika:

bild: erika heidling :@:@:@

Upp