nervös, pirrig och jätte glad

Jag är nervös, pirrig och jätte glad över att ha kommit in på kursen. Det är en av mina högsta önskningar här i livet att få bli arkeolog och det här är ju ett steg i helt rätt riktning. Jag sökte kursen för ca: 14 dagar sedan bara som en ren chansning, jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma in. Jag trodde faktiskt inte att jag var behörig, men det var jag tydligen. Igår när brevet damp ner i brevlådan blev jag lycklig, varm och alldeles överraskad. Jag tror att jag börjar landa lite i det nu. Jag har börjat kolla kurslitteratur, inte billigt alls men ett måste. Imorgon ska jag ta mig in till stan och köpa den första boken som man ska ha, den trycks inte på förlaget för tillfället och den var inte lätt att hitta, men 1 ex har dom på en bokaffär inne i stan och det exet har jag bokat, så imorgon ska jag göra av med massor av pengar, jag ska passa på att köpa block, pennor, suddigum och allt annat som jag och mina skolflickor behöver.

Men jag är livrädd, jag har aldrig läst på högskolenivå och det känns så stort och vuxet och skrämmande. Men som mina nära säger: Du kommer greja detta!!! Och ja jag tar till mig det dom säger och jag lovar att jag ska göra allt jag bara kan för att fixa detta för det här är min stora chans. Men jag är livrädd, nervös, spänd och överlycklig.

Och tack för era uppmuntrande kommentarer om vikten och viktnedgången. Jag tog nog i lite när jag skrev 30 kg, runt 20 kg är nog mera rimligt. Och ja jag tar gärna hjälp utav er, jag lovar att hojta till här både när det går bra och mindre bra eller asdåligt.

utbildning | |
#1 - - Lotta:

Allt kommer att gå jättebra :-)

Vilken söt liten kise!

Kram

#2 - - emelie:

klart du fixar det mamma! det är din chans hihi

#3 - - Åsa:

Åh, så fantastikskt roligtt!!! Grattis! och det kommer gå jättebra!!!

#4 - - Annci:

Två saker...



1) Grattis till skol-platsen. Du kommer fixa det galant. Vill man något tillräckligt starkt, då går det. Lycka till i massor.



2) Er katt är så läskigt lik vår, som vi förresten sålde när tösen var liten. Han var så rädd för henne, så det var bäst så. Men han lever kvar i vårat hjärta. Ska lägga upp en bild på honom på min blogg ikväll så ska du få se. Det är skrämmande likt.



Ha en toppendag!

#5 - - Anki:

Det kommer att gå jättebra...lycka till!

#6 - - tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp:

GRATTIS! :D



Följ din dröm!

#7 - - helena:

WOW! Vad spännande! Grattis!!!

Vad gäller vikten.... Nog bra att sätta upp delmål. Jag tycker att de här 10-kilos och faktiskt 5-kilosstrecken också känns som milstolpar. Jag hade tappat 1.5 kg på 2 veckor i måndags och igår fick jag de första kommentarerna om att det såg ut som om jag tappat vikt!!!!!! Jätteroligt och något som stärker mig!

Kraaaaam Helena

#8 - - Helene:

Jag tror att det kommer att gå jättebra för dig !!

Klart att det känns pirrigt men det gör det ju alltid när man ska börja nåt nytt = ))

Hoppas du får en härlig TORSDAG.

Kram Helene.

#9 - - Agneta:

klart att det är pirrigt, allt nytt är det innan man hunnit komma in i det men klart att du kommer klara detta! En dröm som funnits kan man ju inte bara ge bort utan att kämpa...!

sv; jag har inget mer än värktabletter dvs Panodil eller Alvedon och så den vanliga Methotrexaten samt salazopyrin. Hade cortison innan men slutat med det efter 1 år ca

Upp