onsdags sprutan...

Varannan onsdag tar jag en spruta i magen som är mot min reumatism. Idag var det dax för den. Humira heter den och jag tror nog att den hjälper mig i alla fall lite bättre än Enbrelen gjorde. Humiran är mera långtidsverkande.

Igår skulle jag ha tagit mina Methotrexate men jag glömde det, så jag fick ta dom idag istället, gick lika bra det.

Sjukdom | |
#1 - - Victoria:

Tänkte bara tipsa om http://click.double.net/?30570;10;8007;0;38570 :)

#2 - - Cissi:

Bloppis på bloggen! Kolla om du hittar något för dig!

#3 - - soffie:

hoppas det blir bättre med sprutan ,är det några biverkningar av den som du känner av?

#4 - - Dansbandsfrun:

Jag har bönat min reumatolog om att få testa de där medicinerna, men då jag inte har inflammation i blodet så får jag inte det. Trots att jag har ALLA symtom o tecken på reumatism. (de gissar just nu på psoriasis artrit också)

Har du biverkningar av nya sprutan?

#5 - - Dansbandsfrun:

ser att jag skrev "inflammation i blodet" men du fattar säkert va jag menade ;)

Sv: jag har testat allt i både värkmedicin och inflammationshämmande. alla vanliga alltså, dexofen, tramadol, tradolan, kortison (det står helt still i skallen nu) men nu har jag bara panodil o naprosyn eller va dom heter. O treo i mängder så magen e paj ;(

Men tack så otroligt mkt för ditt utförliga svar. Jag uppskattar det ska du veta. jag återkommer ;) hoppas du mår bra nu då efter sprutan.

Upp