promenad i höstluften...

Jag tog en lång härlig promenad idag, ut i höstluften. Nu är vädret som bäst tycker jag, det är varmt och skönt men ändå har vi nu en frisk, klar och hög luft.


Kiosken nere vid ett av våra strandbad är fylld med Graffiti. Fint, roligt och trevligt att några ungdomar har fått vara lite kreativa på en bra och laglig plats.


Den här mannen pratade jag lite med, vi diskuterade väder och fotografering. Ser ni den härliga katten som ligger på hans axel? Han och katten var ute på sin dagliga promenad.




Det var ett underbart väder, varmt och skönt.  Vattnet såg lite inbjudande ut, men jag kände inte ens på det.


Bakon strandkiosken låg denna "lekplats" men visst är det väl en sådan där uteträningsplats. Eller?
Vardag | |
#1 - - soffie:

mmm va skönt att du tog med mig på den härliga promenaden har inte orkat mycket alls idag,

men jag tror att penicillinet har börjat veka för jag ahr inte lika hög feber ikväll å ej så ont ihalsen,

va fina bilderna är,

kram

#2 - - erika:

första bilden var väldigt fin mamsi lillaaa :):):)

#3 - - Gun:

Ja, det ser ut som en träningsplats, och somrigt och härligt ser det ut att vara. Kul för ungdomarna att få måla på väggarna, och fint är det också.

#4 - - Agneta:

fina härliga bilder, och ja det är nog en träningsplats?!

#5 - - Lotta:

Bra sätt för katten att få komma ut en sväng med sin husse. Vilka fina kort, så kul att se hur fina graffiti ungdomarna gjort.

Våga man hoppas på lika fint väder i morgon tro :-)

Kram

#6 - - Pia:

Vilka härliga bilder!!



Jo, när det gäller kådan så är det bäst med grankåda. Den ska helst vara mjuk när man tar det från trädet.. Jag förvarar den i sjukvårdsskåpet i en bit folie. När den ska användas så kanske den stelnat och blivit hård men då är det bara att bryta av en bit, lägg på en bit folie och värm underifrån(t ex med ett värmeljus) så kådan mjuknar. Sätt kådan i en bit gasväv och lägg på det onda, t ex nageltrång eller om du fått en sticka i fingret. Plåstra fast det. Öppna och kolla varje dag, en sticka dras ut snabbt med en varinflammation kan ta ett par dagar. Helt suveränt!!! :o) PS. Oj, vilken utläggning det blev!

#7 - - Helena:

Jag håller med dig om "klottret"! Roligt med en legal plats där de kan få måla. Ser ofta stenmurar och trista plank där jag tänkt att det skulle vara härligt med lite skön grafitti! Jag har låst min blogg men skulle gärna vilja bjuda in dig. Mejla din e-post till [email protected] om du vill ha en inbjudan! Kram Helena

#8 - - J:son:

Det är helt otroligt vilka konstnärer det egentligen bor i dessa "klottrare". Snällt menat alltså!



Ofta är deras målningar helt outstanding, och jag hoppas verkligen dom tar vara på "sin gåva" och utvecklar den!!

Väggmålningar börjar ju bli mer och mer populärt, och det är bra!

Kreativitet ska uppmuntras!!



Och dom som bara förstör, tycker jag förstås....inte lika mycket om...):



Härliga bilder du visar, och Farbrorn med sin "papegoj-katt" var ju underbar!!



Och det inbjudande vattnet.....((:



Ha en fin dag!!

Kram, J:son

Upp