10/12 mina rädslor...

Jaha så var det dags för: mina rädslor. Ni har ju redan fått veta två av dom i ett tidigare inlägg, men jag har säkert fler på lager.

Min absolut största rädsla är att det ska hända mina älskade barn något. Jag skulle gör vad som helst för att skona dom från olyckor och ledsamheter. Nu vet jag ju att det inte går, alla måste få leva sina egna liv och göra sina egna misstag, men känslan finns där i alla fall. Jag skulle gå genom eld för mina barn.
Det jag är mest rädd för när det gäller barnen är att någon ska vara elak mot dom, ni förstår nog precis vad jag syftar på här så jag behöver inte skriva det i ord.

Sen är jag så klart rädd att det ska hända min älskade make något. Det är därför jag tjatar så dant på honom om att gå på sina läkarbesök och sköta sin hälsa. Jag vill ju bara ha kvar honom så länge som det bara går.

Resten av mina nära och kära: mamma, syster, systerbarn m.m. är jag också himla rädd om, jag vill inte att någon i min närhet ska behöva må dåligt eller råka illa ut.

Så ja mest hamnar min rädsla om att någon i min närhet ska råka illa ut eller må dåligt. Jag kan tyvärr ärligt säga att jag inte inkluderar mig själv i detta, helt knasigt jag vet, men jag är inte rädd för att jag ska råka illa ut eller så. Antagligen har det med att göra att jag har koll på mig själv hela tiden jag vet ju vart jag är och befinner mig, det kan jag inte ha med alla andra.

Sen har jag säkert massor av rädslor som jag inte kan komma på nu. Som att jorden ska gå under, en atombomb ska sprängas, ett 3:e världs krig ska starta, m.m. eller ja där kom dom, jag kom på dom....


hela familjen samlad, Julen år 2000 (kanske, tror jag).
julkalender | |
#1 - - maria:

Mina rädslor ligger oxå till stor del i att det ska hända mina älskade något...Men även mig själv...

Vill njuta av mitt liv :)



Ha en skön kväll !

Kramar Maria

#2 - - Lotta:

Alla har vi nog våra rädslor om att det ska hända de vi älskar något. Man önskar att det fanns en garanti på det så man slapp att oroa sig hela tiden.

Hoppas du får en trevlig kväll med dina kära :-)

Kram

#3 - - Agneta:

låter som om det var mina rädslor detta med ;-) att det ska ske något hemskt med de jag älskar.

ha en skön kväll nu och njut av familjen

Upp