2/12 presentation av min familj...

Ja då är vi inne på lucka 2, presentationen av min familj. Jag har kollat med mina döttrar om det var okej med dom att jag skrev om dom, det var det. I alla fall var det okej igår kväll, så vi får väl vänta och se, när de har läst kanske det låter annorlunda.

Min familj består av mig, min älskade man och våra 3 döttrar. Jag tänkte presentera mina döttrar för er, maken får en presentation på julafton. Jag hoppas ni tycker det är okej, gör ni inte det så struntar jag i det för det är min blogg och här gör jag precis som jag vill (nästan).

Emelie, min äldsta dotter. Hon är 17 år och trivs just nu inte riktigt i skolan, hon funderar på att byta både skola och inriktning. Jag stödjer henne till 100% i detta beslut för varför ska man gå i en skola eller en linje som man egentligen inte riktigt trivs med, som gör att man måste tvinga iväg sig till skolan? Nej just det, är det inte bättre att då få byta och läsa det man verkligen vill så att man trivs och känner att valet man gjort är rätt.
Emelie är en väldigt lugn, fin och känslig tjej och det har hon alltid varit. Inget kan stressa henne, är hon inte färdig så är hon inte färdig! När hon äntligen kom till oss, 17 dagar över tiden, så fick jag uppleva en förälskelse som jag aldrig hade upplevt tidigare. Tänk att man kan bli så kär i sitt barn, man ligger där i timmar och bara tittar på detta underverk som man genom kärlek har åstadkommit. Det är en speciell och underbar känsla.

Erika, min mellandotter. Hon är 15 år och vet precis vad hon vill bli och just nu satsar hon hårt för att komma dit. Hennes högsta dröm just nu är att komma in på Kulturama och få läsa foto, hon vill bli fotograf. Om ni kikar in på hennes blogg så bjuder hon på en del bilder som hon tagit och som hon själv känner sig nöjd med.
Erika är en bestämd, rättvis och envis tjej och sådan har hon alltid varit. Blir det inte riktigt rätt så måste det göras om eller kastas! Inget släpps igenom halvdant. När hon kom till oss fick jag uppleva en lugn och fin förlossning och jag fick hålla i henne direkt. Vilken känsla, att få ha sitt barn hos sig direkt.  Jag trodde att kärleken skulle vara densamma som jag känt för hennes storasyster men kärleken förändras och jag kan lugnt säga att man älskar sina barn precis lika mycket. Hjärtat växer i och med att man får fler att älska.

Elin, min yngsta dotter. Hon är 12 år och har en fallenhet för språk som jag inte kan förstå vart hon fått ifrån. När hon var 5 år lärde hon sig att läsa själv, hon tyckte det var så jobbigt att vänta på godnattsagan när storsyskonen ropade eller tog tid. Hon har lärt sig ord och meningar på Japanska endast via datorn och hon läser böcker på Engelska som jag kan ha svårt med. Harry Potter böckerna läste hon ut så snabbt på Svenska att hon sen önskade sig dom på Engelska och nu är även dessa böcker utlästa. Hon läser Tyska i skolan och läraren berömmer henne något enormt. Elin är en busig, envis och snäll tjej. Allt ska hända nu, direkt - att behöva vänta är det värsta som finns enligt henne. Antagligen är det denna envishet som gjort att hon lär sig allt så snabbt, varför ta tid på sig när man kan lära sig det på en gång, verkar vara hennes måtto här i livet. När hon kom till oss fick jag en lugn och fin förlossning igen, även denna gång fick jag hålla mitt barn direkt. Min kärlek till henne var precis lika stark som den jag känner för hennes storasystrar.

Ja, jag älskar mina döttrar precis lika mycket, men kanske på lite olika sätt eftersom de är tre helt olika individer. Jag skulle offra mitt liv för dessa tjejer, jag skulle kunna gå genom eld för dom och mitt hjärta är fyllt av kärlek för dessa 3 underbara tjejer! Det är en underbar gåva att få gå bredvid dessa 3 och se vad det blir av dom, se hur de växer och mer och mer blir helt egna individer.

Tack för att jag får vara eran mamma!

julkalender | |
#1 - - Mona:

Jag håller med dig om hur förälskad man blir i barnen. Det är en underbar känsla. Jag respekterar de som väljer bort barn, men de förstår nog inte vad de missar.

Kramen!!

#2 - - carina:

Barnen är ju det bästa man har :)

Vad skulle livet vara utan dom.

Kram och ha en fin dag!

#3 - - puzzelkvinnan:

kärleken är en underbar känsla,och visst växer den.

Barn är en del av livet tycker jag,fy vad tråkig och ego man hade blivigt annars........Tror jag,sen respekterar jag oxså de som inte vill ha dem.

Tomt skulle det bli...........

#4 - - Lotta:

Så fint du skriver om dina barn, värmer gott i ett modershjärta att läsa. Vi som känner som du, vet precis vad du menar.

Ha en bra dag!

Tack för dagens lucka/ Kram

#5 - - Agneta:

vet inte om det är jag som har en känslig dag men nu när jag läser din kärlek till dina barn, en känsla som jag delar fast för mina då, så blir jag helt tårögd. Det var så fint skrivet och de ska vara glada att de har en sådan mamma som kan skriva ner sin kärlek till dem på detta vis!

#6 - - Nett:

Vilka härliga barn du har, du är glad för dem och de är säkert jätteglada för att ha dig som mamma :)



Japp, jag trotsade och det var otroligt skönt :)

#7 - - petra S:

Vilka härliga tjejer du har! Jag tycker också att det är bättre at byta skola/linje till något man verkligen vill och känner blir rätt, man lär sig så mycket mer när man tycker det är roligt juuuu!!!, och by the way, härlig blogg hit kommer jag ofta o kikar in , är lite dålig på att kommentera men det är något jag jobbar på!! ha det bra i vinterkylan och all den mysiga snösn!

#8 - - Susanne P:

Jomenvisst kan man älska sina barn lika mycket men ändå lite olika!

Kram & tack för den presentationen!

#9 - - Jen:

Trevlig blogg :) kram

#10 - - Jen:

Trevlig blogg :) kram

#11 - - Petra M:

Vilken fin presentation av din tre tjejer :-)

#12 - - Maja:

vad fint skrivet! roligt att läsa!

Upp