22/12 favorit julgodiset och favorit julbaket...

Jag älskar godis, har alltid gjort och kommer nog alltid göra, men julgodis brukar jag inte gilla så där jätte mycket. Jag är inte så förtjust i marsipangodis och liknande, men det finns ju annat.

Favorit julgodis:
- Knäck
- Fudge
- Choklad
- Risbräck
- Rockyroad

Favorit julbaket:
- Struvor (svärmors ska det vara)
- Fruktkaka
- Småkakor
- Julvört
- Mammas bondbröd (mamma bakar alltid ett speciellt bröd till jul)
- Jullimpa (svärmor bakar alltid en speciell sorts bröd till jul)

Säkert finns det många sorter som jag har glömt nu, men det är dessa jag liksom kommer ihåg så här på morgonen.


Nercissa (nästan utblommad)
julkalender | |
#1 - - Sussi:

Jag är väldigt dålig på det där med att julbaka. Kanske för att vi aldrig har jular hos oss. Vi åker alltid iväg och firar.

Upp