9/12 favorit mat och dryck...

Du är vi redan inne på lucka 9, vad denna månad går fort. På måndag har vi Lucia, sen är snart julafton här.

Jag sitter den här veckan hemma och skriver på en hemtenta. Just nu känns det ganska lugnt - jag har läget under kontroll - men i slutet av veckan så vet jag att stressen kommer. På söndag ska den skickas in.

Men det var favorit mat och dryck som jag skulle skriva om under lucka 9. Så nu ska jag försöka göra det.

Även fast jag är vuxen och har egna barn så tycker jag fortfarande att min mammas mat är den bästa och godaste. Det är en ren njutning att bli hembjuden till mamma på middag. Ibland får jag önska det jag vill ha - då väljer jag mellan följande:
- Fiskgratäng
- Paella
- Dillkött
- Lammstek med potatisgratäng

Att plocka ut någon favoritmat är väldigt svårt märker jag för det finns så mycket god mat. På sommaren kan en sallad vara underbart god, på hösten kan man njuta av en gryta, runt jul har vi julborden och så vidare.

När jag lagar maten själv så är nog favoriterna:
- Lasagne
- Kycklinggryta
- Hemlagade köttbullar

Favoritdryck nummer ett är nog kaffe, vatten och Coca-Cola. Om det ska vara alkoholhaltiga drycker väljer jag gärna Öl, vitt vin med fruktsoda, Cider eller Smirnoff Ice.

julkalender | |
#1 - - Lotta:

Mat är ju alltid gott! Visst är mammas mat godast, det tycker mina barn också:-)

Tiden rusar på som det värsta ånglok.

Solen har varit här hos mig idag, så ljuvligt.

Kram

#2 - - Ylva:

Mammas mat är god men allra bäst var mormors mat. Tyvärr dog hon för några år sedan.

#3 - - Lena N:

Inget slår din mammas Paella!!! Den e bara för god=)

#4 - - Marie-Louise:

Lena N: Ja visst är den :) Eller lammsteken och potatisgratängen, lyckades du bli bjuden på det någon gång? Kram

#5 - - Agneta:

visst är mammas mat god, men härhemma är det pappas mat som får mest uppskattningen. Samt att jag minns farmors mat som den allra godaste :-)

#6 - - Nina:

Min mamma var inget vidare på att laga mat.

Håller nog mer på min egen. :)

#7 - - maria:

Lasagne är en av mina favoriter...mammas mat är oxå god :)



Lycka till med tentan och stressa nu inte för mycket..

Kramar

#8 - - Yvonne:

Det är inte svårt med surdeg! Kolla gärna in Paindemartin. Han förklarar enkelt och bra! Min favvomat är nog fläskfile...och rödvin. Och sen vatten.

#9 - - soffie:

Lycka till med tentan ,

Om jag får välja så står mammas stek högst upp:)

kram till dej

#10 - - cecce:

Sitter här på morgonkvisten och blir riktigt hungrig:-)

Många goda rätter du radar upp!

Hoppas det går bra med tentn och att det inte blir alldeles för stressigt!



Kramar

#11 - - Gun:

Det är svårt att välja en favorit bland all god mat som finns. Det beror på vad man är sugen på för tillfället tycker jag.

#12 - - Daniel:

Nami såååå hungrig jag blir!!!

#13 - - Stattinskan:

Såklart är alltid mammas mat bäst ... det säger i allafall mina barn ;-D

Upp