bio och middag med mamma...

Idag var jag på bio med mamma, vi så Svinalängorna. Vilken film, den grep verkligen tag i oss, många tårar blev det. Jag tyckte faktiskt filmen var bättre än boken, så blir det ibland, verkligen en sevärd film. Alla som arbetar med utsatta barn borde se den här filmen, man fick en inblick i misären som jag aldrig fått riktigt förut.

Efter filmen gick vi och åt middag på en grekisk restaurang. Jätte god mat, jag tog souvlaki med stekt potatis, grönsaker och tzatziki.

Tänk vad mysigt det är att göra saker med sin mamma, det är verkligen en ynnest att ha en mamma som man kan umgås med.


googlad bild
Nöje | |
#1 - - Daniel:

Härlig mysdag med mor!!!

#2 - - Agneta:

precis den filmen jag föreslog mamma att vi skulle se när hon sa för någon dag sedan att vi skulle hitta på något bara hon o jag. Då är den värd att se alltså!

#3 - - Ulrika:

Så härligt det låter!

Jag tyckte mycket om den boken, den grep mig verkligen. Får ta och se filmen också!

Gott med grekisk mat! Mums

Jag önskar dig och det dina ett riktigt gott nytt år!

Kramar

#4 - - Anonym:

Hahaha...jag måste nog börja leva lite mer i verkligheten, har helt missat att den blivit film...Tyckte väldigt mycket om boken, sorglig och rå, men sådan är verkligheten för många så varför försköna det. Dessutom känner jag väl till Ystad där den utspelar sig.

Kram!

#5 - - Fnulan:

Å vad härligt att gå på bio med mamsen, jag har inte ens hört talas om den filmen :/



Dom där makarones är såååååå goda!!! Finns ett recept som Leila bakade och dom gjorde vi hemma, MUMS!!!! Jag lade ett par stycken i en glasburk som vi tog med oss när vi gick bort!



Ha en underbar nyår, det ska jag för sambon är hemma!

#6 - - Fnulan:

Tack... glömde skriva de... blir nog bä'ttre med lite sömn i natt och ett par alvedon!

#7 - - inger starkStark:

tack marie-Louise för en underbar eftermiddag och kväll. Filmen kommer att följa mig länge

#8 - - Ylva:

Vad bra att du såg filmen då. Jag tyckte de var så olika att det inte går att jämföra men båda är jättebra!

Upp