det här är skrämmande...

Det här är skrämmande tycker jag, att 24% av killarna i 9:an saknar bra läsförståelse och 10% av flickorna.


Allmänt | |
#1 - - Helene:

Jag hörde det på radion förut och visst är det höga siffror.

Jag är ledig julafton och juldagen = ))

TJOHO...

Ha det gott.

Kram Helene.

#2 - - Ia:

Ja, det finns en hel del att säga som gäller den svenska skolan. Kan ibland upptäcka att Styvdotra som ändå går i tvåan på gymnasiet saknar kunskap som är självklar i den åldern. Visst handlar det om intresse men också om pedagogisk förmåga hos läraren. Kunde jag lära mig matte trots totalt ointresse..tack vare en god pedagog...så kan alla lära sig ;) Mer pedagogik åt lärarna!!



Sv; Visst är det spännande med böcker som utspelar sig i sitt närområde, där man kan följa varje steg. Gissa om jag ser det som en fördel att avra född och uppvuxen på Gotland...och älskare av deckare ;)

#3 - - Ama de casa:

Skrämmande är bara förnamnet... :-(



sv: Vi är kvar i Kalmar. Det var lite snö i just det trädet, i övrigt är det vitt, vitt, vitt...

:-)

#4 - - puzzelkvinnan:

Jag hörde det på radion,ja det är inte klokt.

Hallo var är lärarna,har de ingen koll?

#5 - - Lotta:

Man kan verkligen fråga sätta varför det blir så här.

Undrar om de gjorts någon sådan studie innan, så de har något att jämföra med.

Inte bra!

Kram

#6 - - Kristina:

Ja, det är hemskt! Jag undrar också vad sjutton det är som har hänt, vad beror det på?

#7 - - Camilla:

Ja..jag hörde det där.

Ja..det är skrämmande!

Vart är vi på väg?

God morgon!

#8 - - Agneta:

visst är det skrämmande, den svenska skolan är inte längre den bästa skolan...eller snarare alla skolor är inte den bästa skolan mera, tyvärr är det ju skillnad på skola o skola

#9 - - Helena Ljunggren:

Det ÄR skrämmande, man undrar lite vart det kommer att sluta.

#10 - - Sussi:

Tyvärr så går inte siffrorna uppåt precis. Kanske en varning. Det kanske är dags för skolväsendet att ta tag i det nu.



Ha en trevlig dag

#11 - - Lejonkvinnan:

Hej vännen!

Paketet kom idag! Tack så jättemycket, det var jättefint ! :)



Stor kram

#12 - - carina:

Ja, vad är det som händer???

Kramar

Upp