första kyssen...

Många som skriver julkalender just nu skriver om samma saker och nu skriver många om första kyssen. Jag bara kände att jag ville skriva om min första kyss.

Jag var 11 år och gick i 5:an och var tillsammans med en kille i klassen. Min bästakompis och hans bästakompis var också tillsammans och vi skulle tävla: vem kunde kyssas längst.
Jag och killen jag var tillsammans med tyckte faktiskt att det var lite äckligt det här med att kyssas, liksom byta saliv så där, blä.
Vi var alla fyra hemma hos mig så jag gick till badrummet och hämtade en tub med tandkräm, som jag och killen delade på. Vi tänkte det skulle bli godare om vi smakade tandkräm. Hum... ja och det blev det kanske det minns jag faktiskt inte. Vad jag däremot minns är att våra kompisar började ta tid och vi började kyssas med tungor och allt, lite äckligt tyckte jag faktiskt det var, men det smakade ju mest tandkräm, och mitt i allt detta slår min storasyster upp dörren och råstirrar på oss. Gud vad vi skämdes då. Hennes kommentar när hon ser vad vi gör och tandkrämstuben är: Vänta några år så ska ni se att ni slipper tandkrämen. Sen stängde hon dörren och gick. Kvar satt vi som fyra fån och skämdes...

Ja vad rätt hon fick. Efter detta finns det många kyssar jag minns som smakade allt annat än tandkräm.
Ibland underbart gott, ibland mindre gott, om jag säger så...
Allmänt | |
#1 - - Fnulan:

Vilka härliga minnen man har, synd att man inte skrivet ner dom alla!!! Minns också min första kyss ;)

Tack för stöttningen.. ont i magen,,,



Kramen!

#2 - - Nicolina:

Ja visst vore det härligt att veta att man har någon som beskyddar en... det tror jag iofs att det finns, s.k. skyddsänglar alltså. Gå in på dessa sidor o läs mer: http://lilitha.blogg.se/2010/august/anglar-finns-dem.html http://lilitha.blogg.se/2010/november/markligt-1.html http://lilitha.blogg.se/2010/october/anglarna.html

där skriver min svärmor, som för övrigt kan väldigt mycket inom detta ämne, om just skyddsänglar och annat :)



Kram

#3 - - Nicolina:

Jaha, haha! Vad lustigt :) Jätteroligt att du kom in och ville kika :)

Jag förstår precis vad du menar. I vissa stunder kan man behöva all hjälp man kan få och då vore det bra om man kunde få åtminstone något tips på hur man ska göra.

Jag ser att du bor i Farsta?! Det gör jag också, hihi! :)

Kram

#4 - - Ylva:

Det låter som en ganska bra första kyss ändå, de flesta tycker väl det är lite läskigt.



Jag har skrivit om Svinalängorna i en kommentar till inlägget Magnus Carlsson.

#5 - - Carina:

Hihi, vad gulligt! Dela en tub tandkräm :)

Kan tänka mig att din syster påmint dig om det där ögonblicket några gånger :)

Kram på dig!

#6 - - Krönikören:

Tack för titten! Och vilka minnen du satte igång. Roligt!

#7 - - Johanna:

Det är en behandling med massa stötar, i mitt fall 2000, tar ca 5min och gör rätt ont :)

#8 - - Nett:

Haha, ja det kanske man skulle behöva ha tandkräm ibland, kanske i allafall första kyssen då den inte är någon höjdare, jag vet att jag med tyckte att det var "äckligt"

#9 - - maria:

Spännande läsning :)

Själv var jag 12 år...



Må så gott !

Kramar Maria

#10 - - sara ♥:

Hihihi, en sådan söt historia :-)

#11 - - Stattinskan:

Tandkrämskyssar har jag aldrig provat - tack för tipset :-D Ska bara leta upp ett "offer" först :-D

#12 - - Petra:

Hihih Första kyssen tror jag att det är många som minns

#13 - - Sussi:

hihihi vilket roligt minne..

Min första kyss kommer inte ens jag ihåg. Lite trist..

#14 - - Camilla:

Åååå,första kyssen ja. Vem minns inte den.

Jag gick också i femman och killen gick i sexan.

Vi var tillsammans i omgångar, men det var inte han jag gifte mig med :)

Kram på dig!

#15 - - Jenny:

Vilket härligt minne,hihi! En riktigt tandkrämskyss;)

Fnissade när jag läste din systers kommentar när hon kom på er;)



Ha en trevlig helg!



kraam Jenny

#16 - - Ama de casa:

Hahaha! En tub tandkräm... Ja, jösses.

När jag gick på lågstadiet hade jag hört att man fick feber om man åt tandkräm. Ville av nån anledning slippa skolan dan därpå så jag tryckte i mig massor av tandkräm.

Jag slapp skolan. Men inte på grund av feber utan för att jag spydde som en kalv :-)

#17 - - Lilitha:

Den första kyssen..haha. Inget att minnas precis, me det gör jag ändå. Hände nere i trappan i våran gång...haha. Jag säger då det. Din första kyss verkar bra mycket roligare än mig... Kram Lilitha

#18 - - soffie:

fniss va bra att göra rent innan:)åå va mysigt min första kyss va under en bänk i skolan fniss

#19 - - puzzelkvinnan:

Bra att slippa andras bakterier,men då måste man släpa på tuben helatiden...........jaja hihihi kul

#20 - - maria:

Hej vännen :)



hoppas du mår bra och att du får en mysig helg !

Kramar maria

Upp