Gyllene tider...

I går gick det en dokumentär om Gyllene tider på tv4. Vi kikade på den maken och jag och då märktes verkligen ålderskillnaden. 1981, då åkte maken moppe, luktade bensin och hade brudar medan jag fortfarande kunde sjunga "när vi två blir en" och inte fatta någonting, underbart. Det är 7 år mellan oss, han var 16 år 1981 och jag var 9.



Då kan man verkligen snacka ålderskillnad, nu märks det knappt. Eller jo när vi pratar om sånt här, då märks det. Han var ju vuxen när jag röjde runt som tonåring och gjorde helt andra saker än vad jag gjorde och som sagt när han var tonåring så var jag bara en oskyldig liten flicka fortfarande.

Jag har som 9 åring inget minne av att Gyllene tider sjöng så mycket om sex, tänk att jag och min bästa kompis gick runt och sjöng dessa texter högt och vi hade ingen aning om vad vi sjöng om. Jag minns i och för sig att min storasyster och hennes kompis ofta skrattade åt mig när jag stod hemma i vardagsrummet och sjöng.







Nöje | |
#1 - - soffie:

å va typiskt att jag missade den,gillade dem,

goo kväll

#2 - - Kristina:

Det där känner jag igen, att åldersskillnader ger sig till känna just när man hör gamla låtar och börjar prata gamla minnen. Och det där med texter som barn inte riktigt förstår utan bara sjunger med, så är det ju nu också. Dottern går omkring och sjunger "Mikrofonkåt" mest hela dagarna, känns så där faktiskt...

#3 - - Lilitha:

Såg på Mumien 3 i kväll...å då tänkte jag på dig. Du får akta dig för mumier. Kram Lilitha

#4 - - Ingrid:

1981 var jag 20 väntade barn nr2 och hade nog knappt tid att lyssna på Gyllene Tider, fniss. Men har allt hunnit med det sen. Har fullt upp besöka alla bloggvänner idag som jag inte hunnit med i helgen

#5 - - Helene:

Riktigt bra nostalgi-låtar !!

Jag kan alla texter än = ))

Ha en findag.

Kram Helene.

#6 - - Ama de casa:

Jag och min kompis sjöng en låt av Hasse och Tage på ett föräldramöte på lågstadiet. Den hette Pumpa ba. Den handlade om kondomer. Mamma var inte sådär jättestolt just då :-D

#7 - - puzzelkvinnan:

Visst var det bra......Jag var i malmös folketspark och såg dem det året...........jag var såå kär i gessle

Upp