juldagen...

I går var vi hemma hos min mamma och Ingvar och firade julafton med jullunch och Kalle Anka, min älskade mormor var där också. Sen bar hem hit med julklappsutdelning och mat, var det tänkt men vi var så mätta efter jullunchen så det blev skinksmörgåsar och julmust.

Så julmaten blir idag. Jansson står just nu i ugnen, äggen är kokade och ska bara dekoreras med majonnäs och räkor, brysselkålen kokad och allt annat egentligen färdigt, ska bara värmas. Revbensspjäll, hemgjorda köttbullar, prinskorv och lax. Jäklar vilket julbord vi får ihop i år.

Kanske dyker äldsta dotterns pojkvän upp så han får äta ett riktigt julbord i år. Det återstår att se. Bilder återkommer jag med.

God fortsättning till er alla från oss alla.

Sen ska ni få en finare och längre presentation av min älskade make, jag hann inte ordentligt igår. Återkommer med det.


foto:jag
Jul | |
#1 - - carina:

Önskar dig oxå en fortsatt fin helg :)

Kramar

#2 - - Skogslyckan:

God fotsättning på julhelgen!

Kram Pia

#3 - - soffie:

en god fortsättning på julen önskar jag dej.

mm julmat är gott vi har ätit både igår å idag:)

#4 - - Pia:

Låter mysigt.. Ha en fortsatt skön julhelg! Kram!

#5 - - Svorskan:

Det låter som det skall vara i julen, massor att äta! God fortsättning!

#6 - - Fnulan:

Mysigt att höra att ni hade det bra! Kom pojkvännen då?

#7 - - Kristina:

Det låter som en bra julhelg! Fina klappar fick du också :)

#8 - - Moonwitch:

Låter som du haft en alldeles underbar jul. Önskar dig en riktigt god fortsättning.

Upp