moderna musset och bloggrunda...

Idag var vi på moderna museet med skolan, vi fick gå till konservatorsverkstaden och få en föreläsning kan man nog kalla det. Dom berättade jätte mycket och bra om konservering utav olika sorters konstverk.


lite bilder från dagen besök.

En klasskompis och jag smet in på pepparkaksutställningen. Den tillhörde visst arkitekt museet men det visste inte vi och det var inga problem för oss att gå in. Våra resterande klasskompisar som kom dit senare blev dock stoppade i dörren för att de inte hade biljett in dit. Ibland har man tur kanske, eller så tog de för givet att vi vuxna (38 och 43 år) kvinnor såklart hade köpt biljett.


Stadsmissionens bidrag.


Barns bidrag.

Men mina favoriter var dessa:





Sen har jag gjort min bloggrunda idag, men försökt att inte kommentera. Vissa av er har fått kommentarer idag för jag kunde helt enkelt inte helt genomföra rundan utan att helt kommentera, men den gick väldigt mycket snabbare när jag inte kommenterade allt. Men nu har jag faktiskt lite dåligt samvete. Jag är inte van att INTE kommentera, känns ungefär som om jag inte har sagt hej eller hej då till en god vän idag. Men jag fixar det här...
utbildning | |
#1 - - Fnulan:

vilka fina!!!

Du kunde inte hålla dig från att kommentera TVÅ ggr hos mig... hihihi



Puss

#2 - - Kristina:

Fantastiskt roliga! Vi ska ha en pepparkakshustävling på jobbet snart, förhoppningsvis kommer vi att kunna hitta på något lika skoj som de här.

#3 - - Ann Catrine:

Gillade toastolen speciellt ;-)



Svårt det där med kommentarerna, känner väl som du ungefär, men kanske inte längre kommenterar VARJE gång jag kikar in, fast jag läser allt..

Har hyfsad koll på vilka som följer min blogg, fast visst vore det trevligt vilka de där andra är ;-)

Så en kommentar någon gång från dem så man har deras "id" vore inte helt fel ;-)



Ha en fin dag, - trots kylan..



Kramar!

#4 - - Helene:

Jag är som dig...När jag kikar in på någons blogg så vill jag kommentera för man blir ju själv så glad när någon skriver på ens egen blogg !!

Ha en mysig torsdag.

Kram Helene.

#5 - - puzzelkvinnan:

Såg det på tv.n härligt att titta på allt detta och vilken känsla att få delta.............mysssssigt

#6 - - Lena:

Åh vilka härliga pepparkaks'hus'! Tur ni hade som fick slinka in. :)



Jag har slutat att kommentera när jag drar runt bland bloggar och kollar läget. I början kändes det jobbigt och dumt, men det är nog en vana. Att kommentera allt och ofta tar tyvärr sådan tid.



Apelsinris:

2 dl Vispgrädde

2-3 Apelsiner

3 dl Risgrynsgröt

1 msk Strösocker

1 msk Vaniljsocker



Vispa grädden. Skala apelsinerna och dela dem i klyftor. Klipp klyftorna i bitar. Blanda försiktigt gröt, apelsiner och grädde. Smaksätt med socker och vaniljsocker.



Enkelt, snabbt och gott! :)



Må så gott!

Kram från Lena



Upp