Nyårsafton...

Ja så var vi då vid årets sista dag, nyårsafton.

Jag ska fira nyårsafton hemma, själv. Det är ett val som jag har gjort helt själv och jag har inga problem med det. Maken och de två yngsta döttrarna är hos svärföräldrarna och jag valde att inte följa med för jag måste iväg till skolan redan på måndag, den 3/1-11 och äldsta dottern ska fira med sin pojkvän. Och det är självklart tycker jag att hon ska göra det. För mig har aldrig nyårsafton betytt något särskilt, det är nästan som en vanlig kväll. När jag jobbade inom sjukvården så var det inga problem för mig att arbeta på nyårsafton, då var jag hellre ledig runt julafton (den aftonen är viktigare för mig). Men jag vet och förstår att folk har åsikter om att jag ska vara ensam ikväll, jag tror nästan att andra tycker att det är jobbigt att jag väljer att vara ensam på nyårsafton, men som sagt det är mitt egna val och jag har inga problem med det. Det är inte så att jag inte vill fira nyår med min familj, min familj betyder mest för mig i hela världen, men ibland väljer livet vägar åt en som man måste bestämma sig för att ta. Och jag har valt att fixa mina studier nu och det förstår min familj och dom har inga problem med att jag är hemma och firar nyår själv. Min familj vet också att jag ibland faktiskt behöver vara ensam, dom respekterar min vilja i detta. Och som sagt, nyårsafton har aldrig varit en så stor grej för mig.

Men vad betyder nyårsafton för er? Är det en väldigt viktig kväll för er?

Uppdatering om Sorbeten: Äggvitan ska i ovispad när sorbeten börjar "stelna" i glassmaskinen. Äggvitan gav oss en "fluffig" sorbet och den kändes nästan som köpt, den smälte inte direkt när den lades upp i skålen.

Gott Nytt År önskar jag er alla!

foto:jag
livet | |
#1 - - Camilla:

Och Gott Nytt År önskar jag dig!

Kram!

#2 - - Stattinskan:

Jag har faktiskt också tackat nej till alla tillställningar i år - och det ska bli så skönt att börja det nya året utvilad och i god form ;-)

Hoppas ändå att du blir nöjd med den sista aftonen på "gammåret" ;-)

Gott Nytt Årkramar

#3 - - Fnulan:

Hej fina!

Att göra ett val som får dig att må bra! TOPPEN!!! Så ska jag göra nästa år!



Ha en mysig kväll och du kan ju alltid blogga lite till oss!



Puss

#4 - - pillan:

smyger in och önskar dig ett gott slut och ett riktigt gott nytt år

#5 - - Helene:

Jag önskar dig en mysig nyår...Jag tycker att du gör helt rätt...Man väljer själv hur man vill ha det...Ibland är det skönt med ensamheten...GOTT NYTT ÅR !!

Kram Helene.

#6 - - Agneta:

vad skönt att familjen respekterar ditt val och att du känner dig nöjd o glad med din kväll! Önskar dig ett riktigt gott nytt år och all lycka!

För min del så ser väl aftonen ut ungefär som din, fast vi är ju hemma alla förståss. Per är hemma på permis någon dag men vi är trötta o slitna ändån alla så något party blir det inte. Lite mat, tv och så sover vi säkert en runda innan 12slaget?! Det är så vi firat de senaste åren, ensamma och utan krav på något sätt. Säger som du...nyår är inget speciellt!

#7 - - Dansbandsfrun:

hej o önskar dig en fin nyår också. Det går precis lika bra att vara själv. kan va nog så skönt.

vi ska in till grannarna. tyvärr redan vid fem men jag får väl slänga mig i badet nu ;)

ha det gott.

#8 - - Lejonkvinnan:

Det är skönt att man kan göra ett val, välja att vara ensam. Vi sitter nästan alltid själva, så det är därför det är lite tyngre, framförallt för Sambon.



Hoppas du får en en fin kväll och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!!



Kram

#9 - - Johanna:

klart det är lite surt, men man får kanske ändå inse sina begränsningar?



Gott nytt år!

#10 - - Moonwitch:

Vilken härligt sund inställning och vad skönt att din familj stöttar dig i ditt beslut...:)

Jag och dottern hade först tänkt att bara vara hemma själv ikväll, lulla runt i myskläder och bara käka pizza eller nåt, men vi ändrade oss och ska hem till syrran där mammaoch pappa också skulle. Det blir ändå en sådan där mysig stilla nyårsafton utan krav, något mumsigt att äta, kollar kanske någon film och spelar lite spel. Helt perfekt!

Önskar dig ett gott slut och en riktigt fin start på 2011.

Kraaam!

#11 - - Lotta:

Gott Nytt År önskar jag er!

Kram

#12 - - Ama de casa:

Klart du ska göra det du känner för! För mig är nyårsafton ett tillfälle när man kan träffa vänner under festliga omständigheter - ELLER fira själv. Båda går lika bra :-)



Gott Nytt År!

Kram

#13 - - Kristina:

Det är väl jättebra att göra som man själv känner och inte dras med "bara för att...". För mig slutade nyårsaftonen ha någon större betydelse för många år sedan. När jag var yngre och älskade att parta var det så klart en kanonkväll att se fram emot. Numera gillar jag att umgås i det lilla, och i år blir det av olika skäl bara vi tre som firar. Vi har bestämt att vi ska ha pyjamas hela kvällen, äta gott och titta på film. Det känns lagom för oss.

#14 - - krisitina:

Herre Gud, glömde det viktigaste! Gott Nytt År på dig!!!

#15 - - Nett:

Gott nytt år!! Kram

#16 - - Anonym:

Hej!



En god fortsättning och ett Gott Nytt År önskar jag även dig!



#17 - - Lena:

Jag firar också nyår själv, det har jag gjort många gånger. Har ingenting alls emot det, brukar vara bra saker på TV:n annars finns det ju filmer att se. Ha en bra kväll!

#18 - - Anonym:

Hej!



En god fortsättning och ett Gott Nytt År önskar jag även dig!



Jättekul att du tittat in... välkommen åter..



Kati (Katisblogg)

#19 - - inger starkStark:

Ha en riktigt skön kväll älskling och hoppas att den inte blir förstörd av halsfluss. Ingvar klarar nu av att du firar själv, vi litar på att du kommer om du vill. Du behöver ensamhet ibland, jag förstår dig för så kan jag också känna ibland. Gott slut mitt hjärta vi hörs efter tolvslaget

#20 - - Pia:

Nej nyåret har jag firat själv flera gånger och det har varit helt okey.. Men jag tror att skillnaden är att både du och jag har valt det själva. För dem som "tvingas" fira ensamma, då är det kanske inte lika kul.



Julens traditioner är inte heller viktiga för mig. Jag skulle gärna fira jul någon annanstans i världen, men då skulle jag vilja ha familjen med mig! ;o)



Kram och god fortsättning på det nya året!

Upp