fryshusets grundskola....

Som sagt var vi då och kollade in fryshusets skola idag. Dom ska öppna upp för en grundskola till hösten och min yngsta vill så gärna börja där. Så nu får vi bara hoppas och hålla tummarna. Skolan verkade vara jätte bra. Trevlig och öppen atmosfär. Man kände att alla barn & ungdomar fick vara sina egna individer där, det fanns ingen "mall" för hur man ska vara. Ja så tyckte jag att det verkade i alla fall. Dottern blev ännu mera säker på att hon vill börja där nu efter att ha fått kika igenom olika klassrum och så. Men dom kommer att ta in 80 elever höstterminen 2010 och 20 utav dessa ska ha musikprofil och det är den profilen min yngsta dotter vill ha. Så ja vi hoppas och håller tummarna för att hon ska få bli 1 av 20 elever som får gå musikprofilen.

Hon skulle behöva bryta upp och börja om på en ny skola tror jag. Hon tycker ju inte att skolan är rolig just nu, men idag lös hon hela dagen när vi var på fryshuset. Det kändes som om det skulle kunna bli en bra plats för henne. Om hon inte får en plats där, ja då vet jag inte riktigt vad vi gör. Då får vi försöka leta vidare kanske....

När vi var på fryshuset så passade vi på att hälsa på min gamla dagisfröken I som driver caféet på fryshuset. Hon bjöd oss på underbar lunch. Jag tog en pasta med räkor och lax ( ej viktväktar vänlig) och dottern valde stektris med ägg och hon älskade det (det vegetariska alternativet för dagen var det). Sen åt jag underbar sallad till, tex, morötter med chili i och så klart något mer som jag inte lyckats klura ut, jätte gott var allt. Tack I för lunchen.

Familj | |
#1 - - Lena:

vad kul att skolan verkade bra, jag håller tummarna för att hon kommer in!!! God lunch!!! Ibland måste man få unna sig :)) Hoppas du får en bra fredag, kram!!

#2 - - Heleena:

Det är inte lätt det där med skolor, min dotter har precis valt gymnasiskola och det blev Jensen friskola, hoppas nu bara det blir bra, men det tror jag...



Lycka till!



Kramkram Heleena

Upp