kolla ny skola....

Idag ska jag och min yngsta dotter åka iväg och titta på en ny skola till henne. Vi har sökt plats från nästa termin, åk 6 i Fryshusets nya grundskola. Jag hoppas innerligt att hon kommer att komma in. Hon trivs inte riktigt bra i sin nuvarande skola och hur mycket jag än ringer och träffar skolan så händer inget, det blir inte bättre. Så nu hoppas vi på denna skolan. Musikprofil har hon sökt och det skulle passa henne utmärkt, hon älskar allt som har med musik att göra. Och hon skulle behöva få börja i en skola som hon verkligen känner sig hemma i, där hon kan trivas och tycka att skolan är rolig igen. Just nu är skolan bara tråkig och jobbig och det känns inte bra, hon går ändå bara i 5:an och då ska man fortfarande få tycka att skolan är rolig. Men att trivas i skolan beror så mycket på hur eleverna trivs med sina lärare och det är nog där det inte riktigt fungerar för min dotter. Hon kan inte med orättvisa lärare. Det kan inte jag heller och när jag påpekat detta för skolans ledning och lärare så händer inget ändå.

Vad ska man göra för att få skolan att börja lyssna på sina elever och föräldrarna till eleverna? Har ni några bra förslag? Vi har en hel termin som vi ska stå ut, hoppas nu bara att hon får plats på denna nya skolan till hösten....
Vardag | |
#1 - - Svarten:

Såg på Mikaelas blogg att du skickat saker till barn som hon ska ta med sig till Egypten. Sånt blir jag glad av att läsa :-)

#2 - - Marie-Louise:

Svarten: Ja det stämmer att jag har gjort det. Jag kollade igenom "urväxta" leksaker och köpte lite kritor och block och skickade till henne. Tyckte att barnen där nere behövde det bättre än vi här hemma :)

Upp