natten som var...

Ja som ni då vet så kunde jag knappt sova i förrgår natt, ryggen värkte som fan och jag var upp flera gånger hela natten. Jag hade ju tänkt att gå och vila sen på förmiddagen då familjen hade gått hemifrån, men ja, dum som jag är så började jag städa. STÄDA! Inte så smart med tanke på min redan onda rygg, men jo så var det, jag drog fram dammsugaren och dammsög hela lägenheten, drog ett städvarv i köket och fixade tvätt. ja inte blev ryggen bättre i alla fall, men det hade jag kunnat berätta redan innan jag drog igång. Men det är inte alltid jag gör så smarta val, ibland tror jag nästan att jag får något tokryck när jag har som mest ont. För nästan alltid då natten varit jobbig, eller kroppen värker som om jag hade tandvärk i hela kroppen, eller något liknande, ja men då går inte jag och vilar, nej jag börjar städa eller något sånt. Ungefär som om jag försöker springa ifrån värken eller problemet! Ja så fungerar jag. Men igår kväll då hade jag så ont att jag var sur och tvär mot alla i min omgivning, förlåt, så jag bestämde mig för att gå och sova tidigt. Problemet var att jag var så uppe i varv, kände mig ungefär som en duracellkanin på speed, ja ni förstår, jag kunde inte koppla av. Under min städ raid så gick jag igenom mitt medicinskåp, tänkte att jag skulle rensa ut det lite. Döm om min lycka då jag längst in i ett hörn hittar 2 sömntabletter! Dom var säkert för gamla, det var länge sedan jag ens fick några sömntabletter, men det blev min räddning i natt.

Vi 21.00 tiden tog jag 1 sömntablett, jippi jag har 1 kvar, och kl: 22.00 sov jag. Ljuvligt! Tyvärr bröts sömnen ganska abrupt i morse kl.5.00 ungefär. Utanför vårat sovrumsfönster så har vi en stor parkering, en stor nackdel med att bo i lägenhet kan jag berätta. Men i alla fall kl.5 i morse drog dom igång med snöröjning av parkeringen. japp nu skulle all snö forslas bort, alla jättelika snöhögar skulle väck, kl:5.00. Så ja vi har varit vakna sen 5 maken och jag, han är på jobbet nu och här sitter jag. Jag ska nog faktiskt vara lite snäll mot mig själv och ta och krypa ner i soffan ett tag. kanske kolla på någon film :) För det är jag väl värd.... Ja sen ska jag packa Tradera grejer och gå iväg med dom, bara pengarna är inbetalda så. Men först soffan med en film tror jag :)


bild: google
Sjukdom | |
Upp