nya kryddor...

För några dagar sedan läste jag ett inlägg hos kalasgott, hon hade testat lite nya kryddor. Sedan jag läste detta har jag kikat runt bland kryddorna i varje mat affär som jag har varit in på men jag har inte lyckats hitta dom. Men idag hittade jag dom, nere på min Konsum butik fanns dom. Jag köpte hem Green Harissa och Chermoula, de andra två smakerna får bli vid ett senare tillfälle. Idag ska jag i alla fall använda Green Harissa. Jag ska göra en viktväktar rätt idag med pasta, räkor, chili och vitlök och då tror jag att denna krydda kommer vara perfekt. Det är Santa Maria som gjort kryddorna med hjälp av Marcus Samuelsson. Dom kostade 31,90 kr styck, på Konsum.




Chermoula


Green Harissa
Fotona är tagna av mig. (ursäkta bildkvaliten på de sista 2 bilderna)
Allmänt | |
Upp