snö....

Det är galet mycket snö ute nu. Vart ska all slask ta vägen sen? Kommer det bli översvämningar tro. Jag tror allvarligt att jag aldrig i hela mitt liv har varit med om så mycket snö och en sådan kall vinter. Vintern har varit konstant utan uppehåll och det hör inte till vanligheten här i Stockholm i alla fall. Här brukar det vara snö - slask - snö - slask om vartannat hela vintern, men i år har det bara varit snö och kallt, attans vad kallt vi har det. När vi vaknade i måndagsmorse och tittade på termometern ute på balkongen trodde vi inte våra ögon, vi hade minus -23 grader och under natten hade det varit ännu kallare. Så frågan vi alla ställer oss är väl, hur länge ska denna vinter hålla på? När kommer våren? Och hur mycket snö har vi egentligen fått under denna vinter, sammanlagt. Jag har fotat lite utanför oss, men bilderna gör inte snömängden riktigt rättvis. Eftersom vi bor 3 våningar upp så är bilderna tagna uppifrån, så höjden på snöhögarna har gått förlorad. kanske ska jag försöka komma ihåg att ta med kameran nästa gång jag går ut, så kan jag fota lite från marknivå. ja det ska jag nog göra. Men ni får några foton ändå, fotade ovanifrån.


Utanför våran port, snökanten vid gångvägen är nog drygt 1 meter.

Det ganska fina snögångar vi har utanför oss.

Oj, juldekorationen står kvar :) Katten tyckte det var för kallt idag, hon ville in nästan direkt.

Våran parkering på baksidan av huset. Snöhögen utanför är hög, men det syns inte riktigt uppifrån.

Den här lilla bilen har det inte helt lätt :) kan bli svårt att backa ut.
alla foton är tagna av: mig
Allmänt | |
#1 - - Annci:

Hej!



Hittade ingen gästbok, så jag skriver det som en kommentar istället.



Tänkte bara önska dig välkommen till min blogg. Kul att du hittar den och hoppas du finner den intressant.



Tack för komplimangerna åxå :-)



Må gott å ha en fortsatt bra dag!



/ Annci

#2 - - Heleena:

Fina snöbilder :)



Småler när jag tittar på bilden med den insnöade bilen, såg två bilar idag som stod parkerade vid vägkanten och jag lovar att det bara var en ruta på 40x40cm som syntes av bilarna hihi konstigt att inte plogen har kört på dom ...

#3 - - Lejonkvinnan:

Det är vackert, men det räcker nu med snö. Jag tror att en hel del kommer hamna i vår källare i form av vatten när våren väl kommer :/



Har du tur så slipper du se snösmältningen ;)



Kramis

#4 - - Anonym:

Halloj!

Jag är så förbaskat trött på snön att jag har lust att flytta utomlands. Så skönt för dig att komma iväg, jag är inte DET MINSTA avundsjuk:-)



Trevlig kväll!



Kim

#5 - - carola:

gillar snö men nu räcker det:)

Saknar soltimmar nu..lite ljus och värme för kropp och själ..



Hoppas du får en trevlig dag.

kram

Upp