Beduiner.....

Lördag 16/1-10

Vi gick upp kl:07.00 som vanligt och åt frukost. Sen gick vi ner till stranden och lapade sol, tog en tur till en av hotellets pooler också. men vi skulle iväg på eftermiddagen så vid 12.00gick jag till rummet för att duscha av mig innan lunchen. Väl på rummet kikar jag en sista gång på biljetterna som ska ta oss ut till Beduinerna, kl:12.25 skulle jeepen komma. Jäklar vad bråttom vi fick, vi hade fått för oss att turen skulle börja kl:14.00, jag vet inte vart vi fått det ifrån, men nu fick vi jäkligt bråttom. Jag sprang till poolen och sa till maken att vi måste göra oss färdiga NU. Vi han ganska precis, fick väl vänta någon minut innan jeeparna kom.


"Jeepen" vi färdades i.

Under en väldigt skumpig timme så färdades vi längre och längre ut i öknen tills vi kom till en Beduin Camp. Beduinlägret så väldigt uppbyggt upp, lite Bert Karlsson land, men vi hade en trevlig eftermiddag och kväll. Jag red på en kamel och det var en upplevelse. Skupigt, gungigt och ostadigt att komma ner till marke igen, men roligt.


Kamelridning i beduinlägret. Foto: Jens

Sen åkte vi ännu ut i öknen och det skumpade så att vi lyfte från sätet ibland. Ute i öknen fick vi gå upp på ett berg och titta på den fina solnedgången. Tyvärr var det en molnig kväll/natt så vi såg inte så mycket stjärnor som vi hade hoppats på. Efter solnedgången for vi tillbaka till Beduin Camp och blev bjudna på mat. Sen var det då 1 timme i jeepen för att komma tillbaka till hotellet. En mysig kväll/natt med lite nya erfarenheter med sig i bagaget.


Utsikt över öknen i solnedgången.
Egypten | |
Upp