Blått hår...

Jag trotsade kylan och tog en kort promenad och sen förbi centrum för att hämta lite paket. En sak som jag inte riktigt förstår det är det här med värmen i inomhuscentrum. Nu när vi har det så himla kallt så klär vi på oss efter det, ja de flesta av oss iaf, och så kommer man in i centrum, som är ett inomhuscentrum, och där har dom full värme på. Man hinner inte många steg innan man är helt genomvarm och genomsvettig, även fast man tar av sig mössa, vantar och halsduk. Sen när man har blivit alldeles svettig utav deras inomhusvärme då ska man ut i kylan igen och då blir kontrasten så märkbar, ibland ska man ut bara några meter för att komma in i en annan affär och då vet man inte riktigt hur man ska göra, klä på sig för dessa metrar eller frysa dessa metrar. Jag förstår så klart att dom som arbetar inne i centrumets affärer måste få ha det varmt och skönt på sina arbetsplatser, dom kan inte direkt arbeta i vantar och täckjacka, men lite konstigt känns det i alla fall tycker jag att dom har full värme på. Sen när man har handlat klart och kanske stressat och köat lite också, då ska man gå hem i kylan, man är alldeles varm och svettig under kläderna men ändå så fryser man .

Ja fast det var egentligen inte det jag skulle skriva om. Jag hämtade ut paket och i ett av paketen så låg yngsta dotterns nya hårfärg, eller ja hårtoning om man ska vara exakt. Hon har förut tonat håret rosa och det har hon trivts bra i, men nu vill hon prova blått. Så snart ska vi tona håret på henne till blått, kanske får vi en liten Marge här hemma sen.

Allmänt | |
Upp