Lite lek....

Hittade denna hos min vän Malde. Alla svar ska börja på första bokstaven i ditt förnamn. Så för mig blir det M.

1. Vad heter du: Marie-Louise
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mord
3. Flicknamn: Mia
4. Pojknamn: Mikael
5. Yrke: Mattläggare
6. Färg: Mossgrön
7. Klädesplagg: Mamelucker
8. Mat: Mandelkyckling (svärmors underbart goda maträtt)
9. Sak i badrummet: Målartvätt
10. Plats/stad: Madrid
11. En orsak att vara sen: Måltid
12. Något man skriker: Mamma!!!
13. Film: Mångalen
14: Något man dricker: Mandelmjölk
15. Band: Mötley Crue
16. Djur: Mård
17. Gatunamn: Malmskillnadsgatan
18. Bil: Mustang
19. Sång: Myggan Marie-Louise

Jag utmanar alla som vill att göra denna, skriv gärna en liten kommentar så att jag kan kika in på eran sida och läsa sen ;)

Nöje | |
#1 - - Znogge:

Som jag skrev hos Malde är Z inte aktuellt! Men M funkar mycket bra :-)

#2 - - Marie-Louise:

znogge: Välkommen hit. Jo M gick ju riktigt bra att få till, men ja Z är nog lite värre. Fast jag missförstod säkert eftersom jag körde med mitt förnamn och inte bloggnamn, men båda börjar ju på M så det gjorde nog ingenting ;)Fast jag skulle gärna läsa en med Z ;) kunde bli riktigt skoj....

#3 - - Malde:

Gatunamnet föreslog Dottern, men jag valde ju ett annat ;-) Attans att jag inte kom på Mötley Crue! Mossgrönt är ju snyggare än marinblått...



Kram!

#4 - - Marie-Louise:

Malde det där var ju roligt, har du några andra "lekar" på lager som jag kan roa mig med här på bloggen?

#5 - - Marie-Louise:

Malde jag ska erkänna att gatunamnet kom maken på, jag slängde ur mig frågan om gatunamn på M och fick ett blixtsnabbt svar från maken, hihi ;)

#6 - - Malde:

Det kommer utmaningar lite då och då, skockvis. Det är bara att haka på när man vill nickar frenetiskt

Upp