Odelplan...

Idag var jag iväg till Eastmaninstitutet med mellan dottern och då åkte vi såklart till Odenplan. Och på Odenplans t-bane station så har dom ju ett sorts glasrum mitt på perrongen, precis där det förut var en nedgång till ett museum som visade tåg och lok av alla dess slag, det museet är nog stängt nu tror jag. Men detta glasrum och trappen ner till där det var museum finns kvar. I detta glasrum så brukar det nu för tiden vara olika sorts utställningar och den som är där nu, ja vad ska jag säga. Den var minst sagt underlig. Lite tagen som ur en mardröm tyckte dottern och jag. Ett barn med ett "fågelansikte" (eller vad det nu ska vara) massor av löv, glas med mögligt innehåll, möglig frukt och konstiga brödbitar med vissna rosknoppar i. Ja se på bilderna och säg gärna vad ni tycker. Jag tyckte i alla fall att det var en märklig konstellation (eller vad det nu heter)...


Ja gär är då "barnet".



Glas med mögligt innehåll.

Glas och frukt som möglat.  Foto: jag

Brödet han jag inte foto för våran tunnelbana kom precis och min kära dotter tyckte att jag var enormt pinsam som stod och fotade detta. Jaha ska det där upp på bloggen eller, sa hon lite surt. Oj så bra hon känner mig min kära dotter =)
Vardag | |
#1 - - Arnehanne:

Excellent site. It was pleasant to me.

Upp