bullskorpor...

Jag hade ett gänga halvfärska bullar liggande hemma så jag tänkte göra lite bullskorpor. Det är precis vad det låter som, skorpor gjorda av bullar. Receptet har jag hittat i boken: A Pieceof Cake av: Leila Lindholm.

Man skär bara bullarna eller längderna i 1 cm tjocka skivor och lägger dom på en plåt, penslar lite smältsmör på varje bullskiva och sedan in i ugnen i 150 grader i ca: 30 minuter.

Hur enkelt som helst och supergott. Perfekt när bullarna hemma inte är helt färska längre, istället för att slänga dom så kan man göra skorpor av dom.



Tips | |
#1 - - maria:

Amanda ska börja i 1:an :)



Jag har barn födda 87, 90, 03 och 07...3 bonusar födda 86, 87 och 95



Jag jobbade på SÖS innan jag fick mitt första barn, mellan 84 och 87..

Jobbade som vårdbiträde på ögonmottagningen och som narkosbiträde på operation och gyn...



Må så gott !

Kram

#2 - - soffie:

trevlig blogg du har,jag har med barn som är födda 93,flicka,95 pojke sen har jag en liten tjej född 04,

må gott å goda bullskorpor

#3 - - Elin, 17 år och mamma.:

Hej! Tack, och tack för din åsikt kring ämnet! :).

#4 - - Stattinskan:

Attans finurligt ... det kan man ju kanske göra med matbröd också?

God morgon

#5 - - charlotta:

vad kul, detta har jag tänkt göra länge men jag kommer aldrig riktigt loss. de ser i allaf all himla fina ut!

#6 - - Agneta:

detta ska absolut testas..kanske redan imorgon med de små stackare som ligger ute i brödlådan?

#7 - - Emmy:

Vilken bra idé! Den där Leila hon kan hon...

#8 - - Jonna - Luddes mamma:

Hej!

Kom in på din blogg när jag googlade efter just skorpor gjorda av bullar.

Jättefin blogg, och vad roligt att din dotter kom in på Kulturama!

Kram!

Upp