bussen till Regnsjö....

Idag åkte mina två äldsta tjejer ( E & E ) till sin farmor och farfar i Regnsjö, bussen tar dom till Bollnäs och där väntar farfar med bilen. Så jag följde med in till T-centralen för att vinka av dom.


Gate:16 gick bussen ifrån, känns lite som att vara på en flygplats. Det är verkligen stort på centralen. Jag tog några rulltrappebilder också. Måste ju passa på när jag äntligen har kameran med mig, jag brukar så ofta glömma den.

Väl hemma igen så gjorde jag en Frappé efter ett recept som jag har fått av min kära vän M.
3 tsk snabbkaffe vispas ut i 3 msk kallt vatten så att det blir skummigt, ha i socker efter behöv (jag brukar ta 1 sötningsmedelstablett) fyll på med kallt vatten och kall mjölk, ha i isbitar. Ibland lyxar jag till det och har i lite vaniljglass men faktiskt så blir den nog nästan godare utan glass...


Frappé (typ iskaffe)

Så nu sitter jag på balkongen och njuter av Frappé och en bra bok : Ödets hav av: Elisabet Nemert. Den handlar om Gotland på 1300-talet, kriget med Danmark har precis börjat...
Och min Physalisblomma har börjat blomma.


foto:jag
sommar | |
#1 - - Malde:

Härligt för tjejerna och farföräldrar att rå om varandra!



Må så gott

Kram

#2 - - Marie-Louise:

Malde: Ja dom kan behöva få rå om varandra lite :) /Kram

Upp