överföra fobier...

För några kvällar sedan ringde mellandottern och ville att jag skulle komma ner och öppna porten till henne, hon hade glömt sina nycklar. Jag tog det lite lugn, knöt ihop soppåsen och så innan jag gick ner. När jag är i trappen hör jag hur någon tokrycker i portdörren, så jag skyndar dit. Där står dottern och rycker i dörren.
Så när jag öppnat porten så frågar jag om hon har blivit jagad eller vad? -Nej, men f*n det finns ju äckliga råttor här, svarar hon.

Förlåt men jag tror att jag har överfört en liten råttfobi på min dotter...
Allmänt | |
#1 - - ♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥:

Tack för kommentarerna i bloggen. Jag hade en knöl på höger sida om halsen. Som jag hade i flera år utan något besvär och så tänkte jag att man kanske borde kolla upp den... och så var det cancer..

#2 - - Jenny:

Fyttirackarns för råttor!!

Det var en "sund överföring" du gjort till Din dotter, tycker jag...Haha!



Du hade en fråga ang. dränaget inne på min blogg??

Och det var INGEN dum fråga alls!!



Jag svarade dej där under din kommentar om du vill kika in igen!?

Tänkte det var lika bra att "ta det där" ifall fler undrar!



Kram, Jenny

#3 - - SOFFIE:

hua för råttor förstår hennes panik!

kram

#4 - - Agneta:

med tanke på vad som stod i Aftonbladet idag så tycker jag nog att lite råttfobi är helt ok att ha. Skulle inte själv gilla att stå öga mot en..urk! fast i min familj har jag nog tyvärr fört över spindelfobin, hatar dem och kan inte för mitt liv tabort en sådan. En gång låste jag till o med in en i ett rum...undrar hur mycket jag tänkte då?! :-)

#5 - - Stattinskan:

Ja haha, jag är en lika usel moderkaka jag ... Jag har överfört min spindelfobi på de stackars avkommorna ;-D

Upp