paraguayno...

Jag hittad en ny frukt idag nere på min lokala ICA affär. Jag trodde att det var missväxta Persikor, för dom såg precis ut som persikor fast platta och dom luktade precis som persikor, men dom hette Paraguayno. Paraguayno är visst "platt persika" på Svenska och ja dom smakde persika fast väldigt mycket sötare. Faktiskt smakade dom som presikorna som jag brukar köpa när jag är just i Spanien, dom är söta, saftiga och alldeles ljusa i fruktköttet. Nu hoppas jag bara på att min lokala ICA kommer ha kvar dessa underbara frukter ett tag till för jag kommer vilja ha mer än mina 4 som jag köpte idag. En ny favorit till det underbara priset 29.90 kilot riktigt överkomligt då 4 st vägde 380 gr.


Paraguayno/platta Persikor.....   foto:jag


foto:jag (ursäkta bildkvaliten)
Tips | |
#1 - - Charmiga Pinglan:

Vad söta de var! Ser ut som små hjärtan från sidan!

#2 - - Åsa:

Mmm, sånna har jag ätit. Så gott!

#3 - - Åsa:

Sv: Aha, jag förstår. Det stör miog dock ändå att jag inte känner igen det. jag vet ju att jag har hört det, även fast jag inte är direkt uppväxt med det.

#4 - - 2barnspappan:

Hm, såg onekligen rätt goda ut!

Kanske skulle passa i en sval sommardrink gjord på istee med rom och massor med is i!

#5 - - erika:

tycker du kan följa våran semster genom mina bilder på bloggen mamma <3 du hittar även min flickr-adress där och på facebook. puss&kram

#6 - - Marie-Louise:

Erika: Jag följer redan din blogg :) men du tar aldrig med mina fina kommentarer. Puss & Kram

Upp