stranden och andra bullar....

Idag bar det av till stranden igen och jag tog mitt premiär dopp för i år hemma i Sverige. Sen när vi kom hem så började jag baka bullar. Och ja jag kan väl säga så här att det jäser väldigt bra i den här värmen. Det blev en stor deg och stora bullar. I och för sig satte jag en dubbel deg för ska man ändå baka i den här hettan så kan man lika gärna baka ordentligt tycker jag, så visst en dubbel deg och massor av bullar. Jag gjorde vanliga kanelbullar, lite socker- och smörbullar och sen gjorde jag experiment bullar en sort med Nutella (choklad) och en sort med jordnötssmör och ja det blev riktigt gott.


jag bjuder på en strandbild, hett var det.




mina experiment bullar (halva choklad halva jordnötssmör) foto:jag
sommar | |
#1 - - Malde:

Håller med dig, att det är lika bra att baka ordentligt när man ändå bakar!



Syns vi på tisdag?

Upp