yrsel och svimning...

Igår fick jag ett sånt där rejält yrselanfall igen och jag var så nära att svimma, tror nästan att jag svimmade sittande en liten stund. Jag skrämde väl haft ihjäl min stackars make och äldsta dotter. Jag satt på toaletten och blev bara helt yr och kallsvettig, höll verkligen på att svimma. Så jag fick ropa på maken och dottern kom med en hink för med yrseln kommer alltid illamåendet. Jag har i flera dagar haft ont i nacken och ryggen och sen går det upp i huvudet, jag vet inte om det är den smärtan som utlöser yrseln men jag tror det. Det är som om kroppen får nog ibland, då vill den bara inte vara med längre, då kommer yrseln och svimningarna. Så hela kvällen igår var jag sen helt slut och även idag känner jag av efterdyningarna av mitt "anfall" igår.

Men jag har fått svar på röntgen som jag gjorde för några veckor sedan. Inget fel på röntgen, inga förändringar i rygg eller nacke, inga felställningar m.m. Skönt såklart men ändå lite jobbigt om ni förstår hur jag menar. Jag har sådan fruktansvärd värk i nacken och övre ryggen ibland/ofta så att jag mår illa och nästan kräks och blir yr men ändå syns det inget på röntgen. Varför har jag då så ont? Spänningar? Inbillning? Det kan ju inte vara inflammation utav reumatismen för då skulle dom sett det på röntgen, det kan inte heller vara kotförskjutningar eller Bechterewförändringar för allt sådant skulle ses på röntgen. Jag gjorde magnetröntgen med och utan kontrast så dom har 2 olika "bilder" av allt att se på, men ingenting syntes. Jaja det är ju skönt egentligen att inget är fel, eller ja att inget fel syns, för något fel måste det vara eftersom jag har denna fruktansvärda värk...
Sjukdom | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Ja vad säger man? Jag vet hur det är för det är så jag har det titt som tätt, och det är otäckt som h-vete!

Förra sommaren hade jag det ännu värre, och då blev spikmattan min räddning, kanske värt att testa??

Nu har jag nackkrage eftersom musklerna i nacken är på väg att förtvina pga EDS:en.



Hoppas efterdyningarna försvinner fort, de är lika jobbiga dom och det är lätt att gå och spänna sig lite extra efter ett anfall, och det gör inte saken bättre.



Stor kram!

#2 - - Marie-Louise:

Lejonkvinnan: Ja det är så hemskt när det blir så där. jag får det inte så himla ofta som tur är men tyvärr har det blivit lite oftare på sista tiden har jag märkt. Usch, min familj tycker att jag ska gå till doktorn för det här, men herre gud jag är ju hos doktorn hela tiden ;) Nej men jag borde kanske det ändå för jag brukar också innan dom här riktiga yrsel och svimningsanfallen så j**la ont i magen, vet inte riktigt varför och vad det kan vara. /Kram

Upp