byte av läkemedel...

Idag har jag varit hos min reumatolog och vi kom fram till att jag ska byta Enbrel till Humira, så kanske jag får bättre verkan. Men jag har 4 Enbrel som ligger och väntar i kylskåpet så jag ska använda upp dom först, känns inte helt okej att kasta läkemedel för drygt 12000 kr bara för att man ska byta sort, så under 4 veckor tar jag fortsatt Enbrel sen byter jag till Humira.

Ikväll vid 17 tiden ska jag till vårdcentralen och förhoppningsvis får jag träffa läkaren som kan skriva ut antidepressiva tabletter till mig. Just nu vågar jag inte hoppas på för mycket eftersom läkartider har ändrats med kort varsel, telefontider inte har ringts upp och så, men jag hoppas på att få träffa honom i alla fall. Min reumatolog tyckte också att det kunde vara en bra ide med antidepressiva tabletter, kanske blir jag piggare då så att jag får må bättre i kroppen också.

Sjukdom | |
Upp